    From: XL <i...@g...pl>
    Newsgroups: pl.rec.ogrody
    Subject: Re: Pomidory.
    Date: Sun, 31 Jan 2010 16:11:18 +0100

    Dnia Fri, 29 Jan 2010 12:21:14 +0100, Darek Pakosz napisał(a):

    > Witam,
    >
    > w zeszłym roku była tutaj akcja pomidorowa.

    Dotyczyła odmian amerykańskich, one sa dosyć wymagające w stosunku do tego,
    co za chwilę.

    > Obiecaliście opisać wyniki.
    > Można prosić o nie?

    Moje były wspaniałe, ale to dlatego, że... o tym dalej.

    > W tym roku miałem totalną porażke warzywną i chciałbym wybrać jakąś
    > odmianę pomidorów, którą dałoby się skutecznie uprawiać.

    Jeśli pomidory, to w naszym klimacie tylko pod osłonami typu folia, szkło.
    I dobrze wietrzyć w dzień. Optymalna pogoda latem zdarza się rzadko,
    deszcze sprawiają, że zaraza ziemniaczana i szara pleśń niweczy uprawę.
    Pomidory zawsze uprawiam pod folią, głównie ze względu na zabezpieczenie
    przed opadami oraz przed nocnymi chłodami, które w połączeniu potrafią w
    kilka dni zniszczyć uprawy gruntowe.
    Początkujacym (i nie tylko) polecam polskie sprawdzone od lat odmiany -
    Remiz, Perkoz.

    > Dopuszczam stosowanie chemi ale jak najmniej.

    Z chemii stosuję tylko Azofoskę pod pomidory. Sam kompost to jednak nie to.
    I pilnuję terminów nawożenia, aby rośliny zdążyły pobrać nawóz i
    przetworzyć go, zawiązać owoce - potem już nie nawożę wcale.
    Oprysków zero. Oczywiście mam straty, ale są one wliczone w pożytek z
    wolnej od chemicznych opryskow uprawy: jak to się mówi "co zgnije, to
    zgnije, ale i tak wystarczy".
    Sadzę trochę ponad 100 krzakow pomidorów. Wystarczy na 4-osobową rodzinę
    oraz tłum wdzięcznych sąsiadów i znajomych :-)

    --

    Ikselka.//Wczoraj zobaczyłam w Makro, że niecałolitrowa butelka pitnego
    przecieru z pomidorów, jakich sama robię corocznie coś ponad 60, nie licząc