    From: "michalek" <m...@g...com>
    Newsgroups: pl.rec.ogrody
    Subject: Re: Pomidory mnie załamują
    Date: Wed, 17 Jul 2013 21:05:10 +0200

    Użytkownik "Dirko" <j...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:ks6nta$6b8$1@news.vectranet.pl...
    > Użytkownik "michalek" <m...@g...com> napisał w wiadomości

    > Hejka. Nauka musi kosztować. ;-) Przecież setki plantatorów żyją z
    > uprawy pomidorów gruntowych.
    > Pozdrawiam poznawczo Ja...cki
    > PS Może zacznij od tego:
    > http://www.warzywnictwo.com.pl/3006__Pomidor-gruntow
    y---choroby-i-ich-zwalczanie
    > czy
    > http://www.e-ogrody.pl/Ogrody/1,114262,11252608,Zara
    za_ziemniaczana_i_maczniak_rzekomy___jak_z_nimi.html a
    > potem może nawet przeczytaj jakiś program ochrony pomidorów.

    Ja rozumiem, że wiedza musi kosztować, ja jestem gotów płacić
    za owoce tym, którzy tę wiedzę mają tylko....
    Ja mogę kupić w sezonie te 100-200kg pomidorów, które wraz
    z przetworami spożytkuję, tylko niech te pomidory będą dobrej
    jakości, dobrze dojrzałe, smaczne, pachnące pomidorami.
    Kiedy zrywam dojrzałego pomidora z krzaka spełnia te warunki.
    A kiedy kupuję czerwonego pomidora na targu (w sklepie to nawet
    nie ryzykuję) to jest loteria na co sie trafi ( a jeszcze sprzedawca
    w przypływie szczerości opowiada jak to jego pomidorom deszcz
    niestraszny bo on to zrywa zielone pomidory i wszystko na stryszku
    w słomie dojrzewa).

    To ja wolę popracować nad swoimi. Tyle że wygląda na to że jedyną
    metodą na sukces jest po wysadzeniu (a sadzonki mam swoje do ziarenka
    wyhodowane) do gruntu co 7-10 dni oprysk chemią a tego właśnie
    chciałem uniknąć :)