eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowaniePompa Ciepła - Dobór urządzenia, Dobór dolnego źródła › Re: Pompa Ciepła - Dobór urządzenia, Dobór dolnego źródła
  • Data: 2013-09-02 12:35:19
    Temat: Re: Pompa Ciepła - Dobór urządzenia, Dobór dolnego źródła
    Od: Adam <a...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu poniedziałek, 2 września 2013 11:59:50 UTC+2 użytkownik Kris napisał:

    > Ja pisałem ja tam się nie znam ale na chłopski rozum wlasnie calośc będzie bardziej
    równomiernie osiadać jak tylko rowki

    Ale skad :) Rowki dodatkowo jak Ci zalezy mozesz sobie dodatkowo zageszczac
    "skoczkiem" co 30cm np. Wtedy jedna zima i koniec osiadania.

    A zebrane 400m2 gruntu i nawiezione od nowa - nigdy nie wiesz jak osiadzie;)

    > Jeślisie da pracyzyjne rowki to ok ale jeśli piach np czy mokra glina to
    precyzyjnie się chyba nie da za bardzo.

    W piachu przerypane. Ale jak jest piach to zwykle sie nie robi poziomego
    DZ bo to jest slabe medium - trzeba robic b. dlugie i cenowo zaczyna sie
    to zblizac do odwiertow :)

    Ale glina - jak najbardziej moze byc mokra, tylko trzeba idealnie pionowo
    kopac i nic sie nie bedzie zapadac :) Jak Ci jedna gasienica zjedzie pare cm
    nizej niz druga i zaczniesz kopac nawet lekko z ukosa to max 5-10mb i wszystko
    sie obsunie ;) Ja u siebie wykopalem 4 rowy po 25mb jeden obok drugiego w
    ogleglosci 80cm (czyli: 30cm wykop, 80cm przerwa, 30cm wykop, 80cm przerwa itp)
    na 1,5mb i nic sie nie zawalilo, co wiecej one oczywiscie byly koncami
    polaczone zeby rury szlo wsadzic (taki meander normalny) :-)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.