  • Data: 2009-04-03 08:17:34
    Temat: Re: Pompa Ciepła - hoval wp-vt 152
    Od: Sebcio <s...@n...net> szukaj wiadomości tego autora

    Cam pisze:

    > A co powiecie na temat pomp powietrznych hoval wp-vt 152 ktora miala by
    > zastapic solary cena porownywalna (pompa drozsza o 3tys. zl). Jak twierdzi
    > instalator pompa moze dzialac caly rok i podgrzewac wode do 52 stopni,

    No i tu właśnie pojawiają się problemy z pompami ciepła. Przyzwoite
    urządzenie i gówno wiedzący instalator. Efektem jest późniejsze
    niezadowolenie klienta, który nie wiedząc dlaczego jest źle będzie
    rozgłaszał niezasłużenie złe opinie nt. pomp ciepła w ogólności.

    > podobno taka pompa zuzywa pradu za okolo 50zl na 2 miesiace. Nie wiem ile w
    > tym prawdy ale ogolnie co mnie odstrasza od pomp to opinia, ze czesto zdarza
    > sie, ze pompy jednak zuzywaja duzo pradu i zabardzo nie wiem z czego to
    > wynika.

    Hoval WP-VT152 to pompa ciepła służąca do ogrzewania c.w.u. przy użyciu
    powietrza *wewnętrznego*, pobieranego z pomieszczenia w którym ją
    zainstalowano - wnioski nasuwają się same. Droższa wersja Hoval WP-VT157
    może pracować na powietrzu zewnętrznym, do -10 stopni. Przy tej
    temperaturze jednak COP będzie tragicznie niski.

    Oczywiście obie pompy wpinasz w obieg kotła tak jak normalny zasobnik,
    ale nasuwa się pytanie ile czasu będzie zwracał się taki "zasobnik",
    skoro jego użycie będzie mocno ograniczone ?

    --
    Pozdrawiam,
    Sebcio