  • Data: 2009-04-03 12:16:26
    Temat: Re: Pompa Ciepła - koszty uzytkowania
    Od: Sebo <s...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

    kiki pisze:
    > "Sebo" <s...@t...pl> wrote in message

    > Nie pamiętam po ile jest prąd ale coś chyba 40gr ? (razem z przesyłem)
    >
    > 120 / 0.4 = 300 kWh
    > 300 / 30dni / 24 = 0.416 kWh na godzinę

    84% w tańszej strefie czasowej taryfy G12, czyli jednak sporo taniej,
    około 26 groszy. Czyli wychodzi średnio 0,64 kWh na godzinę.

    > Spalałeś prądu tyle co 4 żarówki 100 watowe średnio na godzinę ?
    >
    > Mając COP 3 daje to ~1300W na godzinę

    COP raczej bliżej 5 powinien średnio wyjść. Maksymalnie 6,6 podobno moja
    pompa wyciąga (pompa propanowa), ale to pewnie tylko na początku sezonu
    przy wysokiej temperaturze na dolnym źródle. Dla COP = 5 mam moc około
    3,2 KW średnio, czyli około 2,3 MWh energii cieplnej na miesiąc.

    > Coś nas czarujesz :-) Chcesz nam powiedzieć, że jesteś w stanie ogrzewać dom
    > 250m2 słabym czajnikiem ?

    To są faktyczne dane, w tym jest też ciepła woda z drugiej pompy ciepła
    powietrze-woda, ale jeszcze tam nie mieszkam i zużycie wody jest bardzo
    małe, energia idzie głównie na podtrzymanie temperatury w zbiorniku.
    Zapotrzebowanie max na ciepło dla mojego domu to 8 KW, tak więc raczej
    wszystko się zgadza.