    From: janusz_kk1 <j...@o...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Pompa ciepła Górny Śląsk
    Date: Wed, 05 Jan 2011 09:19:32 +0100

    Dnia 04-01-2011 o 21:39:12 Adam Szendzielorz <a...@g...com>
    napisał(a):

    > Absolutnie sie nie nadadza. No chyba ze masz te studnie glebokie na
    > 20-30mb i masz ich 5-6 ;-)
    Wiesz myślałem o jakieś taniej pompie aby nią grzać, wiosna, jesień wtedy
    kiedy COP jest wysoki, na duże mrozy mam piec gazowy. Te kombinacje
    pozwoliłybymi zejść do taryfy W2 dla gazu, prąd też przejdę na taryfę
    dwustrefową
    weekendową to też taniej będzie.
    Dlatego aż taka duża wydajność tych studni nie będzie potrzebna, poza tym
    w jednej sa ciepłe ścieki :)mozna to ciepło odzyskać.

    > Jedyne jak mozesz kombinowac to pompa woda-woda, czyli z jednej studni
    > pobierasz wode, do drugiej zrzucasz. Mimo, ze to najbardziej wydajne
    > dolne zrodlo to najbardziej klopotliwe - trzeba stosowac filtry, a i
    > najczesciej tej wody moze byc poprostu w studni za malo (zuzycie
    > zalezy od mocy ale licz nawet do paru m3 na godzine :) A masz juz
    > ogrodek zalozony, ze sie tak boisz go przekopac? ;-) Poziomy kolektor
    > moze Cie kosztowac 7-8k pln.

    No włąśnie nie chciałem aż tak inwestować bo dwie spirale do studni po 200m
    pewnie by mnuie kosztowały 2kzł.

    Z nowa trawa z rolki moze wyjsc taniej
    > niz odwierty ;D
    Nie odwierty to chora cena.