    From: "Maniek4" <t...@p...fm>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Pompa ciepła - koszty
    Date: Thu, 8 Jan 2009 19:04:46 +0100

    Użytkownik <m...@g...com> napisał w wiadomości
    news:7810384f-5c2f-4beb-a7c9-

    moje doświadczenie jest takie, że np. przy 0stC na dworze i zasilaniu
    33 mam ok.22stC wewnątrz, sądzę że aby zrobić 25stC (nie wiem po co
    tyle, bo przy 22stC chodzę na boso i w t-shirt, ale załóżmy że może
    być taka potrzeba) musiałbym ją podnieść o jakieś 2-3stC czyli do
    35stC. Taki wzrost z doświadczenia powoduje bardzo mały przyrost
    kosztów liczony w długim okresie, max 5-10%. Czyli zamiast średnio
    wyjść na 250zł/mies, może byłoby 25zł więcej...

    Dzis widzialem sie z kolezanka, ktora wprowadzila sie na swieta do nowego
    domu. Wczesniej dom przy pracach wykonczeniowych byl ogrzewany. Rachunek za
    gaz, za ostatnie dwa miesiace to 560zl. Temp. wewnatrz 22 stopnie,
    powierzchnia okolo 170m^2. Kociol kondensacyjny Dedietrich lodowka
    przesadnie droga, bo za jakies 9k. Na dole podlogowka, na gorze grzejniki.
    Jak dla mnie sens montowania pompy jako alternatywy dla gazu jest zaden.

    Pozdro.. TK