eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowaniePompa ciepła, kosztyRe: Pompa ciepła, koszty
  • Data: 2023-03-27 15:10:56
    Temat: Re: Pompa ciepła, koszty
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    On 27.03.2023 08:33, Myjk wrote:
    >> Nie przesadzasz trochę? Janusz napisał 30 tys "za pompę z montażem".
    >> Za "modernizację kotłowni" 15 tys.
    > Ale co przesadzasz... Jak się montuje PC w zamian za inne źródło to
    > zazwyczaj trzeba dodać te elementy [ciach]

    Ja podałem cenę za samo urządzenie. Trybun napisał że 30 tys za pompę z
    montażem - w domyślnie nie dodałem do tego innych elementów, tym
    bardziej że w następnym zdaniu napisał że 15 tys kolejnych za "remont
    kotłowni" - tutaj założyłem że chodzi właśnie o wymianę innych elementów.

    Tylko o to chodziło - zdziwiłem się że 30 tys za samą pompę z montażem.
    Jeżeli ta cena zawiera inne elementy jak zbiorniki, armatura itd. to ja
    tego nie wiedziałem.

    > Jak pisałem, sam filtr magnetyczny kosztuje 500 zł, a Ty za całe graty
    > zapłaciłeś 1000.

    Jak wyżej, pisząc że "za PC z montażem x zł" zakładam że samo urządzenie
    + podłączenie. Nie że pół kotłowni jeszcze do wymiany.

    > Takie ceny są od zawsze, same jednostki podrożały w ostatnich 2 latach
    > między 8 a 12%. A że firmy dopieprzają marżę na sprzęt jak oszołomy to już
    > inna kwestia.

    To trochę rozjaśnia sytuację. Czyli nie urządzenia tyle podrożały?
    Patrzę na cenę "katalogową" tego co mam i producent podaje 36 tys. Wiem
    że od tego są rabaty...ale z 2016 roku to pamiętam jakoś ~25 tys.
    katalogowo - może się mylę.

    > Firma która była przede
    > mną, wyserwowała ofertę na 80 tys. netto za sprzęt (sic!)

    Gdzieś można ustalić granicę - racja. Ale nie łudzę się że do sprzętu
    firma montująca nic nie dorzuci. Pewnie że szukam najtaniej gdy coś
    potrzebuje, ale rozumiem też że za montaż urządzenia bierze się
    odpowiedzialność. Gdy urządzenie zawiedzie (z winy producenta), to
    zdemontować je, wysłać do producenta oraz przywieźć i zamontować
    kolejne, musi instalator - więc ten narzut można tłumaczyć np. jako
    "koszt obsługi gwarancyjnej" - sam też tak robię.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1