    From: "/// Kaszpir ///" <b...@a...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Pompa ciepła powietrze-woda - podsumowanie sezonu.
    Date: Wed, 6 Mar 2013 14:35:44 +0100

    >Tu chyba jest sedno tego zużycia.
    >Chatka ma dopieszczone (wcale nie bardzo grube) ocieplenie. Pomógł w tym

    Bardzo ładne wyniki ...

    Ja w tym sezonie ogrzewam około 165m2 powierzchni użytkowych. Dodatkowo
    zamontowałem rekuperator i mam stały przepływ powietrza 100-120m3/h,
    W domu temperatura 21-22stopnie. Nie grzeję kominkiem poza sezonem
    grzewczym.

    Palę ekogrochem sądzę że spokojnie do końca sezonu (sądzę że do maja) spalę
    około 2.5-3 tony ekogrochu. Ekogroch ruski po 700zł za tonę.

    W przyszłości też chce kupić pompę i już poczyniłem do tego przygotowania
    (rekuperator , ocieplenie poddasza 30-45cm wełny ;) ...
    Obecnie widzę że mimo mój piec pali "mało" to te mało to jest dużo bo
    niestety piec przy małej mocy nie działa na dużej sprawności i niestety czym
    wyższa moc tym wyższa sprawność a czym niższa moc tym sprawność "leci" w dół

    Niestety na razie ceny pomp (z montażem) są dla mnie zaporowe. Różnica w
    kosztach eksploatacji (jeśli by była) spłacała by się przez wiele wiele lat

    Sądzę że jak kiedyś szlak trafi piec (byle nie za szybko ...) to wtedy
    zakupię pompę ...