  • Data: 2011-11-13 15:33:27
    Temat: Re: Pompa ciepla powietrzna
    Od: Adam <a...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On 13 Lis, 15:29, "Maniek4" <r...@l...pl> wrote:

    OK mysle ze nie ma sensu dalej dyskutowac - mamy zupelnie inne
    spojrzenie na sprawe :-) Ty sie podniecasz COPem 30 w styczniu. To ja
    Ci powiem ze soczewka wyciagnieta z pudla ze strychu skierowana na
    wode w szklance da mi nieskonczony COP (zuzyje 0 energii, da ilestam
    Wat). I co z tego? Skoro ta soczewka nie zagrzeje mi nawet tej
    szklanki wody. I tak bede musial odpalic drogi gaz zeby go dogrzac.
    Poprostu nie biezesz pod uwage roznicy w koszcie energii jaki musisz
    wydac zeby dogrzac te wode drogim gazem. Piszesz o wysokich COPach w
    zimie ale prawda jest taka ze cala zime solar "stoi" i ilosc energii
    (nawet z tak wysokim COPem) jaka produkuje to kropla w morzu potrzeb.
    Ja zakladam ze w sezonie grzewczym i solar i pompa powietrzna nie
    dzialaja. Daja pomijalna ilosc energii. Dlatego sens jest porownywac
    je tylko poza sezonem grzewczym. Dlatego branie pod uwage temperatury
    calorocznej do COPu pompy nie ma sensu.

    Nie bierzesz pod uwage ilosci gazu jaki zuzyles w srodku lata zeby
    dogrzac CWU. A to kladzie wszystkie te wyliczenia COPowe solarow. OK -
    solar daje 3000kWh z wysokim COPem. Ale w tym czasie zuzywasz gazu za
    ilestam PLNow - i tego nie bierzesz do wyliczen. Majac pompe powietrza
    tego gazu nie zuzyjesz bo w baniaku bedzie ciagle ciepla woda (z
    gorszym COPem), niezaleznie od warunkow pogodowych.
    pozdr.

    --
    Adam