  • Data: 2011-11-14 22:02:51
    Temat: Re: Pompa ciepła powietrzna
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Kris" <k...@W...PL> napisał w wiadomości
    news:j9rtn1$omb$1@news.onet.pl...

    > Aktualnie grzeję i CWU i CO drewnem ale gdybym miał wybierać dla CWU
    > pomiędzy PC a solarami to założyłbym że:
    > -zarówno PC jak i solary zapewnią mi w 100% zapotrzebowanie na CWU latem,
    > chociaż jak Maniek pisze czasami solary nie dają rady
    > -solary są droższe od PC w zakupie ale raczej w eksploatacji
    > -montaż solarów będzie droższy i bardziej kłopotliwy od PC dla
    > istniejącego domu
    > Wiec ja wybrałbym PC.

    Jak nie ma rur pod dach, to PC jest bardzo dobra alternatywa. Jednak w Twoim
    przypadku to tylko wygoda.

    > Ale jeszcze trochę poczekam bo ceny zarówno PC jak i solarów są zbyt
    > wysokie i inwestycja jest ekonomicznie całkiem nieopłacalna na razie jak
    > dla mnie.

    Podziekuj pomyslom dofinansowania. :-)

    > Ceny musza spaść bo zarówno solary jak i PC to technologicznie
    > nieskomplikowane urządzenia.

    Tez bym chcial zeby spadly. Mam juz patent na dwa dodatkowe kolektory.

    > Ps.
    > A latem pewnie pójdę w stronę o której pisze Budyń- samorobne solary-
    > wokół domu już prawie wszystko zrobione, czasu mam więcej więc tak sobie
    > hobbystycznie coś podłubię. Dla potrzeb samej CWU latem można coś szybko i
    > tani sklecić.

    Niepiszacy juz Yozwing klecil cos podobnego zeszlego lata. Calkiem fajnie to
    chodzilo jak na poniesione koszty. Problem jest w powierzchni apertury,
    niestety musi byc duza.

    Pozdro.. TK