  • Data: 2013-02-05 13:18:12
    Temat: Re: Pompa ciepła powietrzna i tłumik
    Od: Kris <k...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu poniedziałek, 4 lutego 2013 21:08:49 UTC+1 użytkownik Budyń napisał:
    > u mnie zaprojektowałem 20cm w podłodze.
    Zaprojektowac mozna wszystko

    > Co do temperatur - średnia temperatura okresu grzewczego u mnie to 4,2stopnia.
    >
    > Temperatura wody zimnej z wodociągów na koniec zimy to 4 stopnie a przeciez
    >wdociąg lezy na głebokosci 1,5m. Wyzej jest zimniej, budynek posadowiony nieco
    >powyzej gruntu, fundament ocieplony zwykle tylko 5cm styro. Wychodzi na to ze
    >temperatura gruntu pod budynkiem bedzie nizsza niz te 8 stopni, przyjmijmy ze
    >bedzie zbliżona do średniej okresu grzewczego.

    Weź pod uwagę że trochę inne są warunki pod budynkiem a troche inne nascianach. I
    opieranie sie tu tylko nasredniej temperature w sezonie grzewczym i średniej temp
    gruntu to troche bez sensu.
    W gruncie temp jest stabilna, nie ma wiatrów przeciągów itp. Na ścianach warunki
    zdecydowanie inne- dochodzi wiatr, deszcz itp.
    Sam po Sobie pewnie widzisz ze jak jest 10st mrozu bez wiatru to idzie wytrzymac a
    jak 10st mrozu + wiatr to tem odczuwalna zdecydowanie inna.