    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Date: Tue, 1 Oct 2019 15:33:53 -0700 (PDT)
    <qmo94s$u07$1@gioia.aioe.org> <5d8fc0f6$0$522$65785112@news.neostrada.pl>
    <5d8fc761$0$17350$65785112@news.neostrada.pl>
    <a...@n...neostrada.pl>
    <5d90cbd9$0$538$65785112@news.neostrada.pl>
    <a...@n...neostrada.pl>
    <5d90f300$0$17345$65785112@news.neostrada.pl>
    <5d90fd29$0$14362$426a74cc@news.free.fr>
    <3...@g...com>
    <b...@g...com>
    <4...@g...com>
    Subject: Re: Pompa obiegowa wody - chyba mi się zepsuła
    From: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Jesli zasoby o ktorych napisales nie sa odnawialne to jesli oszczedzac 20% to za 120
    lat prawnuki maja przesrane. Z punktu widzenia ponad tysiacletniej panstwowosci
    Polski szczegol bez znaczenia. Jesli cos jest potrzebne i nie jest odnawialne to
    kazdy termin jest zly. Wode mozna probowac oszczedzac jak sie jest na pystyni i ma
    sie jej okreslona ilosc. Na pustyni potrzeba z 5 litrow wody dziennie na osobe.
    Oszczedzanie jej na pustyni moze polegac na tym ze sie wedrowiec nie myje. To jak mam
    oszczedzac teraz wode w miescie bo za sto dwadziescie lat jej zabraknie a jak nie
    bede oszczedzal to za sto to jak mam to zrobic? Mam o dwadziescia procent mniej pic
    czy o dwadziescia procent mniej sie myc? Przyklad z zycia. Niemcy wykorzystujac Ren
    moga produkowac polowe polskiego zuzycia pradu. Wskutek czegos tam w Renie zabraklo
    wody i stanely elektrownie wodne jakie tam sa. To fakt a nie fikcja literacka. Czy
    niemiec oszczedzajacy wode w Elbe ma jakikolwiek wplyw na ilosc wody w Renie? Czy jak
    by w calych niemczech zaczeli oszczedzac na maksa wode to wody w Renie przybedzie?
    Ziemia to blekitna planeta ze wzgledu na ilosc wody jaka na niej jest. Wody na Ziemi
    jest od chuja i jeszcze wiecej. Wody na Ziemi nigdy nie zabraknie bo jest w obiegu
    zamknietym. Sa panstwa w ktorych odsalaja wode morska. Napisalem dlaczego uwazam ze
    oszczedzanje wody nie ma sensu. Jesli bedzie Ci sie chcialo napisz dlaczego wedlug
    Ciebie ma sens. Przyklad ze za sto lat moze zabraknac wydaje mi sie jest juz
    omowiony.