  • Data: 2009-01-12 11:16:33
    Temat: Re: Poprowadzenie kabli sieciowych
    Od: Sebcio <s...@n...com> szukaj wiadomości tego autora

    Ghost pisze:

    > Ja dalej nie mam kabla, i to jest ogromna zaleta, wad w zastosowaniu
    > domowym (i nie tylko) nie stwierdzam.

    Widocznie mało wymagające te Twoje zastosowania domowe. Ja myślałem
    podobnie jak Ty i teraz pluję sobie w brodę że nie pociągnąłem skrętki
    przy okazji robienia instalacji elektrycznej.

    Do korzystania z Internetu może i się WiFi nadaje, ale do pracy w sieci
    lokalnej to już kompletna porażka. Na parterze w salonie mam kompa z
    multimediami i piętro wyżej już sobie filmu w HD nie obejrzę, pomijam że
    zwykłe filmy się tną na potęgę. Pomijam też że aby w całym domu mieć
    chociaż w miarę pełny zasięg, musiałem zakupić anteny +7dBi. Pomijam
    też, że musiałem zanabyć router MIMO.

    WiFi nie nadaje się do tego, by nim zastąpić infrastrukturę kablową -
    przynajmniej na razie. Jest świetnym jej uzupełnieniem, ale tylko
    uzupełnieniem. Idealnym rozwiązaniem jest spięcie wszystkiego co
    stacjonarne kablami, a przez WiFi ganiać po Internecie z laptopem w
    kiblu albo w łóżku.

    --
    Pozdrawiam,
    Sebcio