  • Data: 2009-01-13 22:45:33
    Temat: Re: Poprowadzenie kabli sieciowych
    Od: "Bartek" <bk*n@v.atonet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    "ygreko" <...@...com> wrote

    > Nie jest wcale od czapy scenariusz centralnego serwera w domu, do ktorego
    > podlaczamy alarm aby moc ogladac/sluchac/zmieniac status przez net (dobre
    > na etapie budowy, kiedy nie daje budowlancowi kodu do alarmu, tylko klucz
    > do drzwi, po czym on dzwoni ze juz jest a ja przez neta dezaktywuje
    > alarm); jakby alarm sie zalaczyl, to chce wlaczyc podswietlenie w podbitce
    > i ogrodzie; idac dalej chcialbym podczas pracy na laptopie zobaczyc kto
    > wlasnie dzwoni wideodomofonem i moc otworzyc furtke; a jesli nie chce mi
    > sie ruszac z miejsca to jeszcze i krzywa grzewcza pompy ciepla zmienic.

> [...]

    Inteligentny dom można zrobić znacznie niższym kosztem, wystarczy trochę
    pokombinować.
    Ja zainwestowałem w centralę Satel i wiele zautomatyzuję właśnie tym
    sprzętem. Ale satel posiada także moduł do komunikacji po RS232 z
    komputerem, do tego udostępnia protokół, którym należy do tego urządzenia
    gadać. Teraz wystarczy jakaś strona www i można się bawić. Do komputera
    moduł GSM za 350zł i mamy możliwość wysyłania powiadomień o zdarzeniach na
    telefon. W drugą stronę możemy wydawać polecenia. Jeśli komuś nie odpowiada
    satel jako sterownik, jest coś takiego jak Need relpola. Programowalny
    przekaźnik. Zabawa na długie zimowe wieczory gwarantowana :)

    --
    Bartek