  • Data: 2009-01-13 22:34:18
    Temat: Re: Poprowadzenie kabli sieciowych
    Od: "Bartek" <bk*n@v.atonet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    "Piotrek" <...@...ru> wrote:

    > wiesz ale to troche nie ta liga sprzetu :)
    > pozatym pewnie troszke inne zarzadzanie, przez kontroler a nie kazdy AP
    > konfigurowany oddzielnie z IOSem ?
    > na takim sprzecie w biurze mozna naprawde fajne rzeczy robic, ale nie ma
    > co porownywac do jednego AP SOHO w domu.

    Sprzęt jak sprzęt, do mojego domu jeden taki wystarczy. Na allegro właśnie
    znalazłem za 750zł. Autentykacja po jakimś darmowym radiusie i mamy
    bezpieczną szybko działającą sieć. A co do kontrolera - przy tak małej
    sieci? po co? :) Radzę sobie kilkoma skryptami.

    > pozatym w biurze masz raczej gesciej pokryte powierzchnie sygnalem z AP, w
    > wiekszosci Open Space i sciany to regips z welna mineralna w srodku:)
    > dodatkowo sygnal z AP nie musi sie miedzy pietrami przebijac :)

    Nieprawda. Biura mam co prawda w open space'ach, ale taką sieć zrobiłem np.
    w magazynie wysokiego składowania (ok. 100mx40m). Regały metalowe, na
    regałach kosze metalowe (ścianki z siatki) w koszach metalowe korpusy do
    urządzeń, które produkujemy. Pierwszy pomysł był taki, aby w każdą alejkę
    dać po 2 aironety z antenami kierunkowymi (w alejkach jeżdzą wózki z
    terminalami wifi). Alejek o ile pamiętam jest z 10, co daje nam 20 AP.
    Zrobiliśmy testy na antenach dookólnych, wyglądało obiecująco i takie
    zastosowaliśmy. Na cały magazyn 8 AP. Podczas testów finalnych, okazało się,
    że wystarczają 2 :) Mój laptop nie chciał się przełączać do pozostałych AP,
    bo jakość sygnału była wystarczająca, choć wkładałem cały komputer do
    metalych koszy, chowałem za korpusami itp.
    Przykład drugi: dom moich rodziców. Elektryk bałwan położył zamiast skrętki
    przewód alarmowy 4x0,5. Powiedziałem ojcu, że na tym to telefon możemy
    podłączyć, a sieć będzie miał bezprzewodową. Dom 360m2, 4 kondygnacje, stali
    chyba z 8 ton (3 stropy, sporo podciągów, wielkie nadproża itp.) Wystarczyły
    2 linksysy, każdy z 2 antenami dookólnymi. Wszędzie, począwszy od piwnicy,
    skończywszy na poddaszu, jakość sygnału bardzo dobra.
    Nie mam wśród rodziny ani znajomych nikogo, komu sieć WIFI w domu nie
    wystarczyłaby w 100% do korzystania z komputera.
    Nie twierdzę, że położone okablowanie nie może być przydatne, ale raczej nie
    do podłączenia komputera.

    --
    Bartek