  • Data: 2009-09-09 20:34:54
    Temat: Re: Porotherm czy mega-max ????
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "MAYKY" <m...@c...pl> napisał w wiadomości
    news:h8920d$23eq$1@alfa.ceti.pl...

    > a ja twierdze ze wlasnie tak tylko nikt nie potrafi tego przelknac :)

    No dobra, niech bedzie... :-)

    > a jak nie za drogo to dupiato itd itd itd
    > stare powiedzenie mowi
    > jeszcze sie taki nie urodzil co by wszystkim dogodzil :)

    Racja...

    > phi .... a gdzie uciecha dla ciala :):)

    No nie wiem, ja tam wymagajacy jestem. Najlepiej ognisko, towarzystwo do
    bialego rana i mozna pic do pierwszego zygania. Na szybko to srednio mnie
    interesuje, a na przyjemnosci to wiekszosci ew. uczestnikow czasu i terminu
    brak podobnie jak mi. :-) Nie ma jak byc doroslym, cale dziecinstwo tak
    chcialem.

    > e no przestan , to tesciowa :):):)

    No wlasnie tesc.... :-(

    > swoja droga wlasnie wertuje strony z phorotermem , Jopkowym poromurem
    > i wpadlo mi do glowy pytanie ile byla by sciana "sprawniejsza" termicznie
    > gdyby przy ciagnieciu muru z takiego porothermu kazda z cel pustaka
    > najzwyczajniej w swiecie pianka poliuretanowa zapiankowac ?????
    > gupi pomysl ????? eeeeee mam akurat pianki na kartony za friko i sobie
    > glosno mysle :):):):)
    > powaznie wzrosnie wspoczynnik przenikalnosci takiego pustaka ????
    > calkiem powaznie pytam ????

    No pytaj pytaj, kto pyta nie bladzi. :-)
    A tak powaznie to pewnie nie zaszkodzi, ale ile to roboty...
    Jest nizej watek o grubosci ocieplenia sciany zewn. Ja akurat mam ok. 300m^2
    sciany z zewnatrz i spore okna. Dachu mam 400m^2. Dolozenie przyslowiowego
    styropianu w moim prrzypadku raczej nie wiele wniesie do ogolnego bilansu
    energetycznego. Jezeli zbudujesz dom bez okien to moze i zauwazysz roznice.
    :-))

    Pozdro.. TK