    From: "marko1a" <m...@l...de>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Porównywanie sprawności kotłów
    Date: Thu, 14 Jan 2010 11:34:31 +0100

    Użytkownik "m." <t...@g...pl> napisał w wiadomości
    news:himpmi$sut$1@inews.gazeta.pl...

    > Żeby nie wdawać się w pyskówki: czy sprawność powyżej 100% liczona od
    > wartości opałowej (nie od wartości ciepła spalania) - dla GZ50 34MJ/m3
    > jest do uzyskania np. przy zastosowaniu niskotemperaturowego ogrzewania ?

    Niskotemperaturowe ogrzewanie nie ma tu absolutnie nic do rzeczy. Mozna
    grzać niskotemperaturowo nawet węglem z odpowiednio ustawionym zaworem
    mieszającym tak aby nie zniszczyć kotła ale nie oznacza to że sprawność
    ogrzewania będzie ponad 100%.

    > Ja z twojej pierwszej wypowiedzi wywnioskowałem, że TAK - ale już z
    > kolejnych, że NIE.

    W każdej wypowiedzi zawarta była odpowiedź TAK ale dziwnie zrozumiałeś
    kolejne a na to już nie poradzę.

    TAK

    ale

    Jest to konsekwencją niezmienionych norm i jest to nieprawidłowe bo powoduje
    sporo niedomówień i nieporozumień a na tym żerują marketingowcy. Ktoś kto
    nie wie o co chodzi będzie myślał że sprawność kotła kondensacyjnego jest
    wyższa o ponad 10% od kotła na grzałki elektryczne a tak przeciez nie jest
    bo kocioł na prąd radzi sobie nawet lepiej z wykorzystaneim nośnika energii
    niż kondensat więc wnioski beda błędne.
    Są kraje jak w których obowiązuje juz tylko sprawność z ciepła spalania bo
    sami instalatorzy to wymogli i rekomendują aby w pozostałych krajach też to
    przyjąć. Sprawność w folderach reklamowych w Holandii kondensatów podawana
    jest poniżej 100% i przy kotłach na prąd także niecałe 100% i to jest jak
    najbardziej OK wobec klienta. Klient nie widzi tu cudownej wunder sprawności
    o 10% większej niz kotła elektrycznego pomimo ze ten drugi i tak ma wyższą
    sprawność niż jakikolwiek kondensat. Mało tego jego sprawność jest w kazdych
    warunkach a kondensata tylko w okreslonych.

    Fałszerstwo na użytek marketingu
    Kapujesz?

    Marek