  • Data: 2022-09-24 20:51:12
    Temat: Re: Poważne pytanie do poważnej grupy
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Pan Mateusz Viste napisał:

    > Się da, ale wymaga to płaskiej i cienkiej podeszwy albo jej braku, oraz
    > postawy przesuwającej nasz środek ciężkości nieco w przód. Kto ciekawy
    > wstuka w wyszukiwarce "forefoot walking". Inni pozostaną na "sięnieda".

    Zawsze jestem ciekawy czegoś nowego, więc wstukałem i obejrzałem. Jednak
    pozostanę przy "sięnieda", co może oznaczać dwoistość mej natury.

    > W praktyce wygląda to zupełnie niepozornie. O tak:
    >
    > https://www.youtube.com/watch?v=bGST6h3yhJE&t=100s

    To właśnie miałem na myśli. Są to sprawy leżące w kręgu zainteresowań
    jak nie Miniesterstwa, to jakiegoś Instytutu Badawczo-Rozwojowego
    Transportu Pieszego. Ten "forefoot walking" jest samo wydumaną sprawą,
    jak "nodric walking" -- próba (udana) powrotu człowieka do etapu bycia
    czworonogiem, ze wszystkimi tego zaletami. Ja należę do pokolenia,
    które całe dzieciństwo, w szkole i w domu, chodziło i biegało wyłącznie
    w kapciach o podeszwie z jakiejś dermy, skaju, czy czegoś takiego
    (miękkiej skórki w wersji de luxe). A poza tym najczęściej w pepegach
    czy innych trampkach o podeszwach z cieniutkiej gumy. Dopiero pod koniec
    podstawówki przemysł uspołeczniony opanował produkcję profilowanej
    podeszwy, i obuwie w nioą zaopatrzone, nazwane "juniorkami", ministerstwo
    zaleciło wszystkim uczniom ku zdrowotności. I co? Ano nic. Nauczyliśmy
    się wszyscy chodzić w sposób przypisany gatunkowi ludzkiemu, a nie
    w sposób wydumany. Z tym że muszę zaznaczyć, że ja w wieku około roku
    uczyłem się chodzić samodzielnie, bez pomocy youtuba. Teraz może jest
    inaczej, ale za tym nie nadążam.

    --
    Jarek