  • Data: 2010-09-29 20:05:48
    Temat: Re: Powiększenie działki
    Od: Igus' <t...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2010-09-29 10:52, Budyń pisze:
    > Użytkownik "Maseł" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    oznan.pl...

    > no to co? Jak jest mapa zasadnicza z wrysowana granicą to i ta granica
    > jest a geodeta potrafi ja wskazać. Nie wymyślić od nowa na podstawie
    > gadania stron tylko wskazać. Płota nie musi być, graniczników też. Nie
    > róbcie człowiekowi wody z mózgu :-)

    Duże sorry, ale wlaśnie robisz rzeczną wodę.

    Wymyślacie jakieś dziwne konstrukcje w prostej sprawie.

    Mapka geodezyjna to są zwykłe kreski. Idea jest taka, że te kreski mają
    pokazywać rzeczywistość. Ale czasem nie pokazują. Tu na tej grupie już
    parę przykładów widziałem.
    Skoro kreski nie pokazują rzeczywistości to można je śmiało pozmieniać
    za zgodą właścicieli kresek.

    Czy masz w KW określone jak ma wyglądać działka ? Nie nie masz. W KW
    jest napisane, że dotyczy przedmiotu władania, czyli działki fafnaście w
    obrębie xnaście.
    Szczegółowe określenie przedmiotu władania jest w zasobie geodezyjnym.
    Z zasady zasób ma obowiązek opisywać rzeczywistość.
    Jak się sąsiedzi dogadają, że granicę przesuwają o 20m to o ile nie
    narusza to interesów osób trzecich (w prawie geodezyjnym jest to
    opisane) to nikomu nic do tego jak granica przebiega.
    Sam protokół sporządzony przez geodetę ma moc dokumentu sądowego i żadne
    notariusze i gmina nic do nie ma.

    Jeśli geodeta mówi, że wg mapy granica jest tu, a właściciele twierdzą,
    że nie bo tam, to granica jest sporna. Granicę się ustala na podstawie
    ustalenia stron, a nie na podstawie papieru.
    Papier opisuje ustalenia, a nie odwrotnie.

    Nie dajmy sobie wmówić, że papier rzecz święta.

    BR
    Igus'