  • Data: 2021-09-23 21:07:41
    Temat: Re: Powietrzna pompa ciepła wysokotemperaturowa
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Pan Mateusz Bogusz napisał:

    > Właśnie zwróciłem uwagę że tę regulację cały czas przedstawia w
    > procentach. A żeby jakieś wnioski wyciągać to (wydaje mi się) musimy
    > pisać np. o obrotach sprężarki. Mój inwerter pracuje np. w zakresie
    > 42-85Hz, przy czym w sterowniku po wejściu w ustawienia serwisowe można
    > dół zmniejszyć do 32Hz a górę zwiększy do 112Hz. Pytanie, dlaczego
    > "dealer" od którego ja kupowałem nie ustawił tych parametrów maksymalnie
    > szeroko...? Na papierze mógłby się chwalić bardziej "elastyczną" PC.

    Rozróżniajmy pompowanie ciepła od pompwania płynów! W pompie ciepła nie
    mniej waże od pompy czynnika roboczego jest to, co na drugiej rurce --
    czyli zwężka. Powinna ona przy określonym przepływie utrzymywać właściwą
    różnicę ciśnień. W agregacie działającym ze stałą mocą, da się ją dobrać
    względnie łatwo. Tak do niedawna było wszędzie. Ale zaprojektować taką,
    by w szerokim zakresie przepływów przemiany gazowe były takie, jak chcemy
    -- to już może być niezły hi-tech. Nie wykluczam, że autorzy współczesnych
    rozwiązań z szerokim zakresem pracy mogli pójść w jakieś aktywne sterowanie
    przepływem, zawowy elektromagnetyczne, czy cóś.

    > Mam WM ze sterownikiem w którym obroty ustawiam także procentowego od 0%
    > do 100% - przy czym 0% to zatrzymanie wentylatorów, a 1% to...wcale nie
    > 1Hz :-) Dlatego w gruncie powinniśmy spytać autora "Co znaczy że
    > modulacja spada do 10%?".

    Autor dopiero co wyjaśnił, że teraz najbardziej pogrąża się w gruncie
    rodzimym.

    > Teraz jesteś sarkastyczny.

    Tylko teraz?! Czyli wiele moich starań poszło na marne.

    --
    Jarek