  • Data: 2010-05-19 13:29:53
    Temat: Re: Powódź
    Od: Shreek <p...@M...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    kiki napisał(a):

    > Jak szukałem działki to pierwsze co robiłem to obserwacje na google earth
    > ile nad poziomem morza ma to miejsce i jaka jest szansa, że jakaś woda się
    > wleje. Jestem może 1-2m niżej od najwyższego sąsiada ale kilkanaśnie wyżej
    > niż najniższy i na wzniesieniu z lekkim spadkiem. Woda odpłynie. Piewsze co
    > robiłem to analizowałem położenie pod względem opadów i płynącej wody.

    Teraz to wszyscy mądrzy.
    Jakoś od setek a może tysięcy lat osady zakładało się nad rzekami :-)

    > Działka była tania i tak sobie położona, bo daleko od miasta ale za to nie
    > ma wad potencjalnych katastrof ekologicznych, nie ma drzew w promieniu 200m.

    W lecie byłem w Legnicy u rodziny.
    Mimo, że bywały powodzie to tam woda nie dochodziła więc spoko.
    Było ciepło, duszno.
    Przyszła chmura - taka granatowa, złowroga.
    Przez piętnaście minut wiało, ucichło...

    Efekt - setki zerwanych w mieście dachów, około 3 tysiące połamanych
    drzew i zniszczeń związanych z ich upadkiem.

    To jast park i cmentarz jakieś trzy dni później:
    http://picasaweb.google.com/skimir/ALatoByOPiekneTeg
    oRoku#

    A można było analizować...

    --