  • Data: 2021-11-14 10:40:08
    Temat: Re: Prąd na bolcu od uziemienia
    Od: Janusz <j...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2021-11-14 o 07:58, Budzik pisze:

    > Ostatnio 2 fazy w jednej czesci domu rozbudowałem o uziemienie i
    > roznicówke ale to nie dotyczy tej czesci o której rozmawiamy.
    > Tutaj w kuchni mam wszystko na dwóch zyłach.
    > Czyli mostkować w ten sposób ze:
    > - przewód N wchodzacy do gniazdka łacze z bolcem
    > - z bolca mostek do N gniazdka
    >
    > Ok?

    Tak.

    > Docelowo do gniazdka kuchenki i zmywarki dociągne przewód 3 zylowy od
    > roznicówki ale na razie musi być 2 zyłowy.
    >

    > Zastanawiam mnie tylko czy to po prostu taki urok takiej instalacji,
    > czy zrobiłem cos zle, ze ten prąd w ogole się pojawia?
    Połączyłeś bolce między sobą a nie są uziemione, napięcie na nich
    pojawia się
    z filtrów pzakłóceniowych z urządzeń podłączonych do tych gniazdek, ale
    tylko tych co mają wtyczki z dziurą na bolec, tez z płaskimi tego nie
    robią. Jak je wyłączysz z gniazdek to i napięcie ci na bolcu zniknie.

    > I czy lepiej było kupić gniazdka bez bolców?

    No nie, nawet zerowanie daje ochronę pporażeniową lepszą niż jej
    całkowity brak.

    --
    Janusz