  • Data: 2009-06-19 15:50:51
    Temat: Re: Problem z adaptacja piwnicy na cele mieszkalne
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Thu, 18 Jun 2009 09:17:50 -0700 (PDT), w
    <5...@j...go
    oglegroups.com>, mal
    <m...@g...com> napisał(-a):

    > Wynika z tego, że mieszkanie posiada własną księgę wieczystą.
    >
    > Ale księgę wieczystą posiada także cały budynek.
    > Radzę sprawdzić co zostało w niej zapisane jeśli idzie o to konkretne
    > mieszkanie, tzn. jaki metraż i ile pokoi, czy ten sporny lokal jest w
    > niej zapisany jako pokój czy jako piwnica.
    > Ale pamiętaj - chodzi o zapis w księdze wieczystej DOMU a nie
    > mieszkania.
    > Jeśli tam jest już wpisany pokój z łazienką - uważam, że nie ma sprawy
    > i złośliwy sąsiad może sobie pisać gdzie chce.

    W księdze wieczystej mieszkania jest podany metraż BEZ piwnicy. Na pewno jest
    "20% części wspólnych", ale nie wiem czy jest o przynależnym lokalu - piwnicy.
    Przypuszczam, że w księdze wieczystej domu będzie tak samo - znajomy sprawdzi.

    > No właśnie, a co na to pozostali członkowie wspólnoty mieszkaniowej?
    > Czy fakt posiadania pokoju zamiast piwnicy w jakiś sposób NARUSZA
    > interes wspólnoty mieszkaniowej?

    W poniedziałek podjęli jakąś uchwałę odnośnie tej piwnicy (o przeznaczeniu na
    piwnicę lub coś podobnego). Podpisało się 4 z 5 członków (czyli wszyscy bez
    znajomego).

    > Wydaje mi się, że powinien odpowiedzieć tu sam właściciel. Za dużo
    > znaków zapytania, na które sam nie znasz odpowiedzi.

    We wtorek będę wiedział jeszcze więcej, ale na razie wygląda to tak: poprzedni
    właściciel przekuł się do piwnicy w latach 80-tych, a żadnych papierów na to na
    razie nie ma.