eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowanieProblem z centralą ogrzewania podłogowego - po wyłaczeniu pompy nagrzewa się.Re: Problem z centralą ogrzewania podłogowego - po wyłaczeniu pompy nagrzewa się.
  • Data: 2011-12-28 19:35:18
    Temat: Re: Problem z centralą ogrzewania podłogowego - po wyłaczeniu pompy nagrzewa się.
    Od: "KS" <o...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    >Nie, znam zasadę działania tego mieszacza.

    >Powiem delikatnie że błądzisz.

    Uzasadnij w którym miejscu błądze!?. Nie mogę teraz otworzyć tego
    zdjęcia, ale postaram się opisać.
    W dolnej "gałęzi" pod pompką mieszają się strumienie. Strumien z lewej
    pochodzi prosto z kotła i na lewo od pompki będzie najwyższa
    temperatura.
    Strumień z prawej składa się z dwóch strumieni, strumienia
    pochodzącego z góry który płynie bypas-em i strumienia z powrotu pętli
    podłogówki (najniższa temp.).
    Tak więc na dolnej części (między pompką a bypass-em) płynie
    mieszanina strumienia z bypass-a i powrotu pętli i temperatura w tym
    puncie będzie zależna od temperatur i wielkości tych strumieni. ( jak
    pamietam tu jest przyczepiony czujnik i powtarzam nie mierzy on
    temperatury zasilania (jak napisałes powyżej) tylko +_ temp.
    mieszanki tych dwóch strumieni tzn. powrotnego strumienia pętli i
    strumienia z bypassa).
    Poza tym na dole są tak małe odległości między gałęziami tego
    mieszacza że kilka cm i przewodnictwo będzie decydowało o temperaturze
    mierzonej przez czujnik.
    Więc jesli chcesz mierzyć temp zasilania pętli to najlepej go
    przenieśc na górę.

    Pozdrawiam
    K.S.
    .