  • Data: 2009-04-17 21:32:24
    Temat: Re: Projektant, dekorator potrzebny - elewacja zew
    Od: "Druid29" <d...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Usrobo" <u...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:gsanoo$ubb$1@news.onet.pl...

    > tak to wygląda
    > http://picasaweb.google.com/brzemia/Dom?feat=directl
    ink

    No cóż, nie masz łatwego zadania, bo ktoś kto budował ten dom przed Tobą
    chyba nie przemyślał tematu. Naprawdę nie zazdroszczę...
    Oglądając zdjęcia nasunął mi sie pewien pomysł - skorzystać z pomysłów na
    elewację proponowanych w projektach Muratora (np. W22 Zygmuntówka, D83 Pod
    lasem, M04 Wspaniały).
    Ja bym elewację na całym poddaszu obłożył ciemnymi deskami aby powtórzyć to,
    co już jest na dwóch małych lukarnach. Elewację parteru zrobiłbym
    jasno-szarym tynkiem, co najwyżej z niewielkimi ciemniejszymi (też szarymi)
    akcentami. Nieco ciemniejszym szarym kolorem połączyłbym np. dwa okna (zdj.1
    i lewe okno na zdj.2). Daszek nad wejściem w takim kształcie jest moim
    zdaniem do likwidacji - zastąpić daszkim na konstrukcji stalowej albo
    zastąpić daskiem z dachówką lecz jednospadowym.
    Drzwi wejściowe sa małe i niepozorne więc trzeba wymyślić sposób na ich
    optyczne powiększenie. Ja bym najchętniej zastąpił je innymi, ale to spory
    koszt i kłopot. Do likwidacji okna z luksferami. Szpecą i będą szpecić każda
    elewację. Wykusze jeśli mają być zaakcentowane, to niewiele, najwyżej tak
    jak na projektach Archonu.
    Żadnych boniowań, pasków itp. - na Twojej elewacji wystarczająco dużo sie
    dzieje i nie trzeba robić takich ozdób.

    Jak na wstępie napisałem, zadanie nie jest łatwe i czeka Cię naprawdę trudny
    wybór kolorów tynku i drewna.
    Zamiast szarego można zastosować lekko piaskowy odcień, ale na wzorniku
    wybieraj kolory jasne, jak najmniej nasycone, zbliżone do szarości. Na
    ścianie, szczególnie w słońcu, każda barwa bardzo nabiera intensywności i
    nasze wyobrażenia ze wzornika mogą zupełnie się nie zgadzać z
    rzeczywistością. Jeśli zdecydujesz się na ciemniejsze akcenty, to koniecznie
    z tej samej palety barwnej, ciemniejsze najwyżej o dwa stopnie - to
    wystarczy, aby się wyróżniały.
    Dla porównania odcienia weź kawałek kamienia - piaskowca. Porównaj jego
    kolor ze wzornikiem i z jakąś ścianą czy ogrodzeniem wyłożonym kamieniem.

    Pozdrawiam,
    Druid29