    From: "Jackare" <1...@1...tralala.com>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Projektant wnetrz
    Date: Thu, 24 Nov 2011 10:36:08 +0100

    Użytkownik "tall_30" <s...@g...com> napisał w wiadomości
    news:83c5c033-28af-4ca2-b48f-9af679ea70fd@w15g2000yq
    c.googlegroups.com...
    Witam
    Rodzina mi sie powiększa i na 50m2 musze pomieścić 4 osoby.
    Żona chce zatrudnić projektanta. Jestem nawet za tylko pytanie,
    Jakie kryteria?
    Ska mam wiedzieć że gość jest warty swojej ceny.

    Zapytaj o polecenie, np wśród znajomych. Moim zdaniem należy omijać
    świerzaków i "awangardę" dla których cytuję: "liczy się tylko design a
    funkcjonalność gówno go obchodzi"
    Spod ręki tego typu projektatnów wychodzą wnętrza które może i pięknie
    wyglądają w katalogach, ale słabo nadają się do zamieszkania i użytkowania
    na codzień przez ludzi.
    Projektant którego ja swego czasu zatrudniłem potrafił np. urządzić wnętrze
    bez przebudowywania pomieszczeń operując tylko kolorem, układem i rysunkiem
    kafelek, paneli i wykładzin itd. Słuchał naszych oczekiwań, upodobań i
    przyzwyczajeń. Dla niego projektowanie było zajęciem dodatkowym wynikającym
    z pasji - na codzień był nauczycielem projektowania w szkole budowlanej.
    Zanim go poprosiłem o usługę widziałem wnętrza przez niego urządzone -
    prawdziwe nie na zdjęciach. W ramach usługi jeździł z nami i dobierał płytki
    (kolor, faktura, kształt), farby itp.
    Rysunki wnetrz jakie nam dał były wykonane kredkami i wyglądały dużo
    bardziej zachęcająco niż jakakolwiek wizualizacja komputerowa. do tego były
    zwymiarowane plany i rozwinięcia powierzchni.

    Prowadząc zakład instalacyjny wykonywałem instalacje pod projekty uznanych
    biur projektowych które to projekty były jedną wielką pomyłką, chałą i
    naciąganiem klienta, przykładowo:
    zaprojektowano oświetlenie pokoju za pomocą blisko 30 oczek halogenowych w
    cenie blisko 300 zł za sztukę i wywierając niciski na klienta by tylko i
    wyłącznie te rekomendowane oczka zastosować.
    zaprojektowano meble kuchenne w których nie można było otworzyć szuflady bo
    projektant "zapomniał" że przy meblach developer umieścił stojący na
    podłodze grzejnik
    zaprojektowano meble kuchenne tak, że na blacie było około 30 cm wolnego
    miejsca. Projektując zmywarkę, zaprojektowano jednocześnie 3 komorowy
    zlewozmywak - bez sensu.
    takie przykłądy mógłbym mnożyć.