  • 1. Data: 2011-11-23 18:51:36
    Temat: Projektant wnetrz
    Od: tall_30 <s...@g...com>

    Witam
    Rodzina mi sie powiększa i na 50m2 musze pomieścić 4 osoby.
    Żona chce zatrudnić projektanta. Jestem nawet za tylko pytanie,
    Jakie kryteria?
    Ska mam wiedzieć że gość jest warty swojej ceny.

  • 2. Data: 2011-11-24 02:10:31
    Temat: Re: Projektant wnetrz
    Od: brkzzz <a...@g...com>

    Bardzo prosto. Zapytaj o portfolio.

  • 3. Data: 2011-11-24 07:38:13
    Od: rrr <r...@o...rrr.pl>

    Użytkownik tall_30 napisał:
> [...]
    > Jakie kryteria?
    > Ska mam wiedzieć że gość jest warty swojej ceny.
    Jedź do IKEA, tam są już gotowe projekty dla mieszkań 50m.

    pozdrawiam
    rafał

  • 4. Data: 2011-11-24 07:40:45
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    >Użytkownik "rrr" napisał w wiadomości grup

    >Jedź do IKEA, tam są już gotowe projekty dla mieszkań 50m.

    Ot to.
    Projektant wiele więcej Tobie nie pomoże.

  • 5. Data: 2011-11-24 09:36:08
    Od: "Jackare" <1...@1...tralala.com>

    Użytkownik "tall_30" <s...@g...com> napisał w wiadomości
    c.googlegroups.com...
[...]

    Zapytaj o polecenie, np wśród znajomych. Moim zdaniem należy omijać
    świerzaków i "awangardę" dla których cytuję: "liczy się tylko design a
    funkcjonalność gówno go obchodzi"
    Spod ręki tego typu projektatnów wychodzą wnętrza które może i pięknie
    wyglądają w katalogach, ale słabo nadają się do zamieszkania i użytkowania
    na codzień przez ludzi.
    Projektant którego ja swego czasu zatrudniłem potrafił np. urządzić wnętrze
    bez przebudowywania pomieszczeń operując tylko kolorem, układem i rysunkiem
    kafelek, paneli i wykładzin itd. Słuchał naszych oczekiwań, upodobań i
    przyzwyczajeń. Dla niego projektowanie było zajęciem dodatkowym wynikającym
    z pasji - na codzień był nauczycielem projektowania w szkole budowlanej.
    Zanim go poprosiłem o usługę widziałem wnętrza przez niego urządzone -
    prawdziwe nie na zdjęciach. W ramach usługi jeździł z nami i dobierał płytki
    (kolor, faktura, kształt), farby itp.
    Rysunki wnetrz jakie nam dał były wykonane kredkami i wyglądały dużo
    bardziej zachęcająco niż jakakolwiek wizualizacja komputerowa. do tego były
    zwymiarowane plany i rozwinięcia powierzchni.

    Prowadząc zakład instalacyjny wykonywałem instalacje pod projekty uznanych
    biur projektowych które to projekty były jedną wielką pomyłką, chałą i
    naciąganiem klienta, przykładowo:
    zaprojektowano oświetlenie pokoju za pomocą blisko 30 oczek halogenowych w
    cenie blisko 300 zł za sztukę i wywierając niciski na klienta by tylko i
    wyłącznie te rekomendowane oczka zastosować.
    zaprojektowano meble kuchenne w których nie można było otworzyć szuflady bo
    projektant "zapomniał" że przy meblach developer umieścił stojący na
    podłodze grzejnik
    zaprojektowano meble kuchenne tak, że na blacie było około 30 cm wolnego
    miejsca. Projektując zmywarkę, zaprojektowano jednocześnie 3 komorowy
    zlewozmywak - bez sensu.
    takie przykłądy mógłbym mnożyć.

  • 6. Data: 2011-11-25 09:45:00
    Od: "Przemek" <olowek5-to niepotrzebne@to tez.wp.pl>

    Użytkownik "Jackare" <1...@1...tralala.com> napisał w wiadomości
> [...]
    > wynikającym z pasji - na codzień był nauczycielem projektowania w szkole
    Czy pracowal/pracuje w szkole budowlanej na Powstanców Sląskich (chyba ulicy
    nie przekrecilem) bo dawno temu jezdzilem tam na praktyki choc w innym
    miescie chodzilem do szkoly sredniej.

    Co do reszty odnosnie projektantow to pewnie byla roznica juz w samej
    rozmowie z tym projektantem a tymi biurami - jesli to jest jego pasja to od
    razu da sie wyczuc w rozmowie...

  • 7. Data: 2011-11-25 10:35:37
    Od: "Jackare" <1...@1...tralala.com>

    Użytkownik "Przemek" <olowek5-to niepotrzebne@to tez.wp.pl> napisał w
    wiadomości news:jano2v$o3c$1@news.onet.pl...

> [...]

    > ulicy nie przekrecilem) bo dawno temu jezdzilem tam na praktyki choc w
    > innym miescie chodzilem do szkoly sredniej.

    tak

  • 8. Data: 2011-11-25 14:46:31
    Od: Kadar <o...@g...com>

    Miałem do czynienia z kilkoma, niestety wszystkie porażki za to
    zdobyłem troszeczkę doświadczenia.
    Projektant, który podejmuje sie zaprojektowania mieszkania 50m nie
    jest projektantem. Ten kto podejkmie sie takiej pracy powinien raczej
    nazywac aranżerem. Jackare dobrze napisał: przy takiej powierzchni
    więcej uzyskasz przearanżowując niż przprojektowując.
    Niestyty prawdą jest, żeby projekt wyglądał ciekawie musi do tego być
    przestrzeń. Sam mam małe mieszkanie i jestem nadal na etapie
    aranżowania i juz widzę, że nie da się uniknąć zaśmiecania chociaż
    bardzo się starałem. Żaden projektant tego nie uwzględni. Dla niego
    liczy się przejrzystość formy. Łóżeczko dla dziecka obok niego komoda
    a obok komody jakieś krzesło to zaburzenie przejrzystości a
    mieszkaniach niestety czasami tak trzeba.
    Ktos tu podzrucił ikeę jako rozwiązanie. Osobiście tego nie lubie ale
    czasami ze względów praktycznych zmuszam się do tego rozwiązania. Nie
    wiem czy to jest dobry pomysł na pewno w zakresie aranzowania tani
    (jeśli kupisz u nich meble) ale zdaje się, że już pojawiło się kilka
    innych firm oferujących dokładnie to samo. Warto sprawdzić.

    KADAR

  • 9. Data: 2011-11-25 19:18:48
    Od: scruffty <s...@z...pl>

    Dnia Fri, 25 Nov 2011 06:46:31 -0800 (PST), Kadar napisał(a):

    Witam,

    A wtrącę swoje 3 grosze:)

    > Dla niego liczy się przejrzystość formy.
    > Łóżeczko dla dziecka obok niego komoda
    > a obok komody jakieś krzesło to zaburzenie przejrzystości a
    > mieszkaniach niestety czasami tak trzeba.

    Co do pokoju dla małego dziecka to liczy się tylko i wyłącznie:
    bezpieczeństwo i użyteczność, tak aby dało się szybko posprzątać jak
    dziecko np. (przepraszam za wulgarność formy) obrzyga wszystko dookoła.
    Poza tym wstając po raz 10 w nocy ma się daleko gdzieś czy ta komoda stoi
    tu czy tam, oby się na niej nie zabić i nie przywalić małym palcem u nogi w
    nóżkę. Zatem jak ktoś planuje projektanta do dziecinnego pokoju to najpierw
    radzę zapytać, ile ma własnych dzieci. Jak powie, że nie ma, wywalić za
    drzwi, bo taki tylko nastawia pierdółek, albo będzie się koncentrował na
    wysublimowanej harmonii stolika z zawartością nocnika.

    scruffty