  • Data: 2018-07-01 10:20:35
    Temat: Re: Projektor ciag dalszy.
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Nie bedzie takiego referendum.

    Mam nadzieję, że w końcu ktoś zlikwiduje ten chory twór.

    > Z przymusowych uslug zusu skorzystalo i korzysta kilkadziesiat milionow Polakow.

    Bo nie mają innej alternatywy. Był drugi filar to bandyci zrobili napad
    i to nawet nie kryjąc twarzy maskami i ukradli pieniądze.

    > W takiej masie musza sie znalezc tacy co z nimi cos nie poszlo. Ale reszta jest
    zadowolona na tyle na ile mozna byc zadowolonym z dobrowolnosci przymusowej.

    Jesteś drugą osobą jaką znam, która jest zadowolona z ZUS-u. Pierwszym
    był znajomy z pracy, który dostał ponad 4 tys. emerytury, bo poza
    normalnym zatrudnieniem był ormowcem. Ciekawe czy gość jeszcze żyje.
    Zapewne PiS zadbał o to, żeby umarł z głodu :)

    > Zusowi nie zdarzylo sie od wojny ze np emerytury przestal z jakis wzgledow
    wyplacac. Ty miales pecha ale miliony ludzi nie mialy. Ty bys chcial likwidacji.

    A co miał przestać, skoro tylko i wyłącznie zarządza cudzymi pieniędzmi
    z których jeszcze buduje sobie nowe budynki obkładane marmurami i daje
    zarobić brakorobom zatrudnionym w ZUS.

    > I co w zamian? ZUS bierze za obsluge ok 1% skladki. Prywatni ubezpieczyciele nie
    mniej niz 10%. Zus jest systemem solidarnosciowym opartym na biezacym wydawaniu tego
    co zebral. Prywatni ubezpieczyciele opieraja dlugoterminowe ubezpieczenia o gielde,
    obligacje itp.

    Dziwne, że na zachodzie takie systemy działają od lat i działają o wiele
    lepiej niż w Polsce, a przy tym przy niższych składkach zapewniają
    lepsze świadczenia.

    > Z tego pewne sa jedynie obligacje, ale je moze kazdy sam kupic. Pamietasz jak w
    usa kryzys sie zrobil i dziadki poszly do marketow zakupy pakowac bo dostali 1/3
    emerytury? W Anglii przymusowa skladka na podstawowa emeryture jest bardzo niska. Za
    to jest troche wiecej niz 600 funtow emerytury miesiecznie. W ich warunkach wystarcza
    na dwa tygodnie zycia w miesiacu reszte musza wyzebrac w opiece spolecznej.

    W przeliczeniu na złotówki ponad 3 tys. zł, a ceny podstawowych
    produktów żywnościowych porównywalne z naszymi. Jedynie używki, które
    nie są potrzebne do przeżycia kosztują nawet 2 razy więcej. W Polsce
    bardzo dobra emerytura to 2,5 tys. zł, a przeciętna poniżej 2 tys. zł.
    Przy czym emeryt brytyjski może jeszcze liczyć na dodatkową pomoc
    państwa, a polski emeryt nawet nie może liczyć na podstawowe leczenie.

    > Widziales w Polsce emeryta co sie po przejsciu na emeryture wyprowadza sie z
    wiekszego mieszkania do malego komunalnego na zadupiu bo taniej?

    Wielokrotnie się spotkałem z takimi, których nie stać było na
    utrzymanie. Tyle, że pozyskanie takiego mieszkania komunalnego jest
    równe zeru.

    > W Niemczech takiego co jest sam i ma mala emeryture z urzedu zapakuja do domu
    starcow.

    W Polsce za dom starców trzeba zapłacić co najmniej 3 tys. zł
    miesięcznie. Przeszło 90% emerytów nawet nie stać, żeby sobie pozwolić
    na dom starców.

    > W Holandii emeryta jak ma tylko panstwowe ubezpieczenie lecza ibuprofenem i
    aspiryna a

    oraz eutanazją - zapomniałeś dodać.

    > u nas na nfz kolana i biodra starym ludziom wymieniaja.

    Każąc im czekać w kolejce po 25 lat i licząc, że osoba wcześniej zejdzie
    z tego świata. Ci, którym udało się wcześniej załapać to robili
    prywatnie, albo dali łapówkę.