    From: Krystek <s...@k...art.pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Promocja na narzędzia Makita w Castoramie
    Date: Thu, 13 Jul 2017 23:50:50 +0200

    W dniu 2017-07-11 22:52, abomito pisze:
    > Dostałem kiedyś wiertarkę udarową Hilti. Darmo dostałem, bo uchwyt czasem spadał.
    Starły się
    > dwie kuleczki. Ma już chyba ponad 40 lat i ciągle działa. Nie miała lekkiego życia,
    go była
    > spisana na straty.A ta nic.Gotowa mnie przeżyć.
    > Tornad wspomniał o Ryobi. Kupiłem kiedyś ich piłę spalinową. Made in Nagasaki.
    Ponad dwa lata
    > pięknie chodziła, choc nie za często. Póżniej padła.Ponieważ było już po gwarancji
    i rękojmi,
    > sam ją rozebrałem. Wyleciał kołek ustalający pierście. Polecieł tłok i cylinder.
    Ewidentnie
    > wada fabryczna... Wiem że to dobry sprzęt, ale jakoż straciłem serce i o serwis
    ciężko.
    > A makita? Też nie do zabicia. Ale wolę tańsze i częściej zmieniać.
    > Ale to prywatnie. Bo w pracy wolałbym Makitę i Hilti...

    To jeszcze a propos elektronarzędzi: jakiś czas temu pożyczyłem od
    znajomego szlifierką kątową Makita, by odciąć blat od szafki, która
    robiła za stolik (blat był wpuszczony na długie kołki). No i to, co mnie
    wkurzało w tej Makicie to włącznik. Musiałem się naszarpać, by włączyć
    urządzenie, problematyczne też było blokowanie włącznika i wyłączanie. W
    sytuacji niebezpiecznej nie chciałbym walczyć z urządzeniem, by je wyłączyć.

    A że po użyciu tego pożyczonego sprzętu zastanawiałem się nad potrzebą
    zakupu podobnego sprzętu to zaszedłem sobie do marketu budowlanego, by
    pomacać różne modele. I zwracałem uwagę przede wszystkim na włączniki,
    ale tez generalnie na jakość wykonania.

    I z obmacanych przeze mnie modeli (tu akurat skupiałem się na
    szlifierkach kątowych) najlepiej wykonane są produkty: Einhell, Metabo,
    Hitachi, AEG (chociaż na moje oko to szlifierki AEG wyglądają jak
    Makita, tylko kolor inny), RYOBI. W Einhellach i Metabo podobało mi się
    działanie włączników (w Einhellu miękki przełącznik z blokadą i
    guziczkiem zwalniania, w Metabo - w modelach z bocznym guzikiem
    włączania niby ten sam włącznik, ale działał zupełnie inaczej, niż w
    Makitach, które brałem do łapy) i systemy blokowania po włączeniu.
    Wszystko działa płynnie, bez zacięć.

    Niby detale, ale czasem takie detale decydują o wygodzie i o tym, czy
    miło się pracuje (ze) sprzętem, czy go przeklina za jego działanie.
    Warto samemu przymierzyć się do narzędzi, które planuje się zakupić.

    K.

    --
    http://www.krystek.art.pl/