    Subject: Re: Przeciętna wydajność elektryka
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    From: Uzytkownik <a...@s...pl>
    Date: Tue, 30 Jun 2015 01:05:53 +0200

    W dniu 2015-06-24 o 12:17, Piotrek pisze:

    > Wyceniane było położenie kabli + rozdzielnia + pomiary.

    Kolego!
    Kolejność robót jest następująca:
    1. Uzgodnienie warunków - 1 dniówka
    2. Przygotowanie projektu instalacji elektrycznej oraz oczujnikowania -
    2-3 dniówki
    3. Kucia, przewierty - 2-3 dniówki
    4. Ułożenie przewodów - 2-5 dniówek
    5. Tynkowanie - ??? dniówek
    6. Gładzie - ??? dniówek
    7. Krosowanie rozdzielni - jeżeli ma być automatyka to nawet ze 2-3 dniówki
    8. Malowanie ścian - ??? dniówek
    9. Montaż osprzętu elektrycznego - w zależności od ilości oraz
    dokładności tynkarzy 3-5 dniówek
    10. Pomiary - 1-2 dniówki

    Teraz sobie policz ile czasu zajmuje ta robota
    Jeżeli jest to firma to masz 22 dniówki robocze w miesiącu.
    Weź też pod uwagę, że nikt nie będzie czekał w pełnej gotowości, aż Ci
    położą tynki, gładzie i pomalują chałupę, ale idą na inną robotę. Jak u
    Ciebie inni wykonawcy skończą robotę to może się zdarzyć, że będziesz
    musiał poczekać na ekipę elektryczną, aż też zamkną pewien etap robót na
    tamtej budowie.
    Jak więc widzisz same roboty elektryczne zajmą co najmniej 12 dni co
    daje ponad 2 tygodnie robocze.
    Aby zadziałała automatyka trzeba jeszcze się pobawić ze 2-3 dniówki, aby
    zamontować i poustawiać czujki.

    > Nie wieżowiec, ale trochę się w tym budynku dzieje ;-)
    >
    > Tak czy inaczej miesięczny termin na rozłożenie pi razy drzwi ze 4km
    > kabli + stosowna liczba puszek trochę się kłóci z moją intuicją.
    >
    > Piotrek

    Pi razy drzwi jest to ok. 8-10 krotnie więcej przewodów niż układa się w
    przeciętnych, obecnie budowanych domkach jednorodzinnych.

    Jak będziesz się kierował poradami grupowiczów, to obawiam się, że tej
    instalacji nie doczekasz się w lipcu nawet przyszłego roku.
    Jedyna słuszna metoda to zaproś 2-3 wykonawców, przedstaw dokładnie o co
    Ci chodzi i wybierz tego, kto Ci będzie najbardziej odpowiadał.
    Ta dyskusja na grupie przypomina mi "telefon zaufania" i pytanie "swędzą
    mnie jajka, ile razy dziennie polopirynę powinien mi przepisać lekarz?" :)