    From: scream <n...@p...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Przeciwwskazania do gresu z marketu??
    Date: Mon, 9 Feb 2009 14:01:17 +0100

    Dnia Sun, 8 Feb 2009 20:47:31 +0100, wolim napisał(a):

    > No ja właśnie wybrałem płytki (travena z paradyża). W salonie łazienkowym
    > kosztują ok. 125 zł / metr. Te same płytki w Castoramie kosztują poniżej 100
    > złotych.

    Ja moge je miec po okolo 90 zl/m^2, ale to wcale nie znaczy, ze bede
    konkurencyjny wobec Castoramy. Problem jest z zasięgiem i dotarciem do
    klienta. Podam Ci inny przyklad. Swojego czasu trafil mi sie klient na 1200
    m^2 bialej plytki technicznej. Przy takim zamowieniu (a jest to ponad 20
    palet) sam producent nie byl w stanie dac mi lepszej ceny, niz dostaje
    market. Inaczej - ja zamawiajac 3 tiry plytek od producenta nie moge
    uzyskac lepszej ceny niz np Castorama czy Praktiker. Mimo, ze ja place od
    razu a nie za pol roku i nie biore towaru w komis. Po prostu takie maja
    umowy z sieciami handlowymi. Markety rozwalają normalny handel. Tamtego
    interesu oczywiscie nie zrealizowalem, bo klient musialby byc idiota, zeby
    kupic u mnie drozej szczegolnie ze przy takiej ilosci cena ma naprawde duze
    znaczenie.

    > I zastanawiam się, czy kupować w markecie, czy w renomowanym
    > salonie, ale po wyższej cenie. Z jednej strony, to co piszesz o kalibracji
    > wydaje się być trafne, z drugiej strony słyszałem opinię, że to jest tylko
    > gadanie ludzi, którzy prowadzą interesy w tej samej branży, a nie są w
    > stanie zejść poniżej ceny marketowej. Dlatego tworzą takie legendy, że w
    > marketach to się tylko złom sprzedaje, że to drugi gatunek, itp. itd.

    To nie jest żadna legenda tylko fakty. Tak jak pisałem poprzednio. Jeżeli
    market zamawia całego tira płytek to dostaje 2-3-5 partii, a to co Tobie
    sie trafi tego nie wiadomo. Wiem za to, ze nie mozesz sobie wybrac, tylko
    to co Ci wydadzą z magazynu to masz wziąć. Na magazyn trafia 10 palet z
    plytkami, z czego kilka paczek idzie na hale sklepowa, kilka idzie na jeden
    magazyn, kilka idzie na drugi. I w ten sposob sie mieszają, a Ty nie masz
    na to wplywu. W Castoramie chwalą się że mają pierwszy gatunek, w innych
    marketach musisz bardziej uwazac. To nie sa w zadnym razie gorsze plytki,
    to po prostu wynika ze specyfiki tego towaru.

    --
    best regards,
    scream