  • 1. Data: 2009-02-08 16:28:12
    Temat: Przeciwwskazania do gresu z marketu??
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    Zastanawiam sie nad gresem z NOMI, jest po ok. 30zl/m^2. Kolezanka
    powiedziala mi, ze na takim gresie polerowanym komus z jej znajomych wylala
    sie kawa i ta jakby wsiakla w ten gres i zrobila sie trwala plama. Prawda
    to??
    Jak uklada sie taki gres, krzywy, prosty??

    Pozdro.. TK

  • 2. Data: 2009-02-08 16:51:12
    Temat: Re: Przeciwwskazania do gresu z marketu??
    Od: "JKK" <j...@i...fm>

> [...]
    > powiedziala mi, ze na takim gresie polerowanym komus z jej znajomych
    > wylala sie kawa i ta jakby wsiakla w ten gres i zrobila sie trwala plama.

    Te całkiem najtańsze (ale raczej < 20 PLN)
    były czasem opisywane jako wymagające impregnowania.

    Pzdr

    JKK

  • 3. Data: 2009-02-08 19:32:53
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia Sun, 8 Feb 2009 17:28:12 +0100, Maniek4 napisał(a):

> [...]
    > sie kawa i ta jakby wsiakla w ten gres i zrobila sie trwala plama. Prawda

    Moze byc prawda, z tego wzgledu, ze gres powinno sie impregnowac. Dlaczego
    nie nalezy kupowac plytek z marketu? Bo nigdy nie wiesz, co dostaniesz. Na
    90% dostaniesz plytki w roznej kalibracji i w roznych grupach wymiarowych,
    mimo ze beda w pierwszym gatunku - nie bedzie to zadna wada (!) wiec nie
    mozesz tego reklamowac. Miedzy pierwsza a trzecia grupa wymiarowa masz
    blisko 2 mm roznicy - wyobraz sobie co sie stanie jak wymieszasz grupy i
    bedziesz ukladac na krzyzyki 2,5mm :) Rozna kalibracje jeszcze da sie
    przezyc, bo zwykle roznice w odcieniu nie sa bardzo widoczne. Zamawiajac
    plytki w hurtowni masz wieksza szanse, ze hurtownia nie trzyma tego u
    siebie na magazynie a jak zrobia zamowienie do dystrybutora, to dystrybutor
    zapakuje widlakiem na samochod ilestam paczek pierwszych z brzegu - czyli
    domyslnie z tej samej partii produkcyjnej (bedzie sie zgadzac i kaliber i
    wymiar).

    --
    best regards,
    scream

  • 4. Data: 2009-02-08 19:47:31
    Od: "wolim" <n...@t...pisz>

    No ja właśnie wybrałem płytki (travena z paradyża). W salonie łazienkowym
    kosztują ok. 125 zł / metr. Te same płytki w Castoramie kosztują poniżej 100
    złotych. I zastanawiam się, czy kupować w markecie, czy w renomowanym
    salonie, ale po wyższej cenie. Z jednej strony, to co piszesz o kalibracji
    wydaje się być trafne, z drugiej strony słyszałem opinię, że to jest tylko
    gadanie ludzi, którzy prowadzą interesy w tej samej branży, a nie są w
    stanie zejść poniżej ceny marketowej. Dlatego tworzą takie legendy, że w
    marketach to się tylko złom sprzedaje, że to drugi gatunek, itp. itd.

    Sam nie wiem komu wierzyć ;)

    Z drugiej strony, na opakowaniu płytek są chyba dokładne dane dotyczące
    kalibracji, czy numeru partii, więc chyba można sobie wybrać tak, żeby
    wszystkie były takie same. No i czy market zamawiając płytki u producenta,
    dostaje je pomieszane z różnych partii, czy bierze, dajmy na to, całą partię
    z linii produkcyjnej?

    Pzdry,
    /\/\\/\/

  • 5. Data: 2009-02-08 20:01:24
    Od: "Piotrek" <...@...ru>

> [...]
    > bedziesz ukladac na krzyzyki 2,5mm :) Rozna kalibracje jeszcze da sie
    > przezyc, bo zwykle roznice w odcieniu nie sa bardzo widoczne.

    95% plytek kupowalem w hipermarketach z tego powodu ze byly tam najtansze :)
    kalibracja i odcieniami sie nie przejmowalem bo poprostu sprawdzilem czy
    plytki ktore kupuje sa z tej samej seri i maja ta sama kalibracje(wszystkie
    informacje sa na pudelku).
    nie mialem zadnych problemow z odcieniami czy kalibracja.....

    trzeba poprostu patrzec na to co sie kupuje.
    mnie znajomy w sklepie z akcesoriami lazienkowymi nie potrafil dac lepszej
    ceny na wanne niz dostalem w hipermarkecie. zamowielem, akurat na stanie nie
    mieli i sprowadzili od producenta w 5 dni. nowka sztuka, zapakowana
    fabrycznie na palecie a ponad 300 zl taniej.....

    za to transformatory do halogenow w castoramie mialy cene dwa razy drozsza
    niz znalazlem w sklepie internetowym :)
    dokladnie taki sam model :)

    wniosek jest jeden, wszystkie zakupy trzeba robic z glowa

    --
    pzdr
    piotrek

  • 6. Data: 2009-02-08 20:03:30
    Od: "T.M.F." <t...@n...mp.pl>

> [...]
    > dostaje je pomieszane z różnych partii, czy bierze, dajmy na to, całą partię

    Informacje o kalibracji powinny byc na pudelkach. Kupujac w markecie
    (nie tylko zreszta) sprawdz brzegi, czy sa rowne (szczegolnie jesli fuga
    ma byc cienka) i wypalenie plytek. Czesto plytki sa polokragle, krzywe itd.

  • 7. Data: 2009-02-08 22:21:52
    Od: "rrr." <d...@w...or>

    Użytkownik scream napisał:
> [...]

    > mimo ze beda w pierwszym gatunku - nie bedzie to zadna wada (!) wiec nie
    Niestety można to reklamować, a piszę niestety, bo moja teściowa kupiła
    jakieś płytki w markecie i fachowcy kazali jej wymienić na proste. i tak
    3 razy. I kto to nosił do i z marketu >? Dlatego napisałem, że niestety
    można reklamować :)

    pzdr.
    rafał

  • 8. Data: 2009-02-09 06:48:03
    Od: "Decter" <decter(wytnij)@op.pl>

    Gośc co pracuje w fabryce płytek opowiadał mi jak się je produkuje.

    Leci sobie taśma , na niej gresy , operator co rusz to sobie kręci takim
    kołem co się ustawia wymiar . A to 2 mm na plus a to 3 na minus, zalezy od
    kaprysu kręcącego.
    A to sobie dospie jakiegos barwinika na oko a to łopate piachu do zbiornika.
    Majster śpi w kanciapie ,śnią mu się pełne półki w Castoramie, budzik
    nastawiony na godz 14:59 aby zdarzyć się zerwać i dobiec na 15:00 do bramy.
    Ale ten błogostan nie może trwac przeciez wiecznie, Castorama zamówiła tylko
    kilka tysięcy metrów płytek.
    Nagle telefion z derekcji, majster na dźwięk telefonu w półśnie spada z
    taboreta i budzi sie natychmiast.
    Z obłedem w oczach , z rowichrzononą resztką lwiej grzywy biegnie przez hale
    do operatora i wrzeszczy: " Franek k.., bedzie już tego dziadostwa do
    Castoramy!!
    Tera bedziemy robić towar piersza klasa! Pamintosz , łońskiego roku Franek
    Gumiok co to mo hurtownie pod płotem w Wypierdkowicach i kupił dwie palety
    płytek znowu bedzie zamawiał!
    Jak mi spieprzysz choć jednom płytke to tak ci nakopie do zada że ci sie
    odechce bubli robić.

    I teraz wiadomo dlaczego w Castoramie jest taki szajs a w hurtowniach super
    towar.

    Odarpi

  • 9. Data: 2009-02-09 08:16:08
    Od: " 666" <u...@w...eu>

    > Castorama zamówiła tylko kilka tysięcy metrów płytek.

    To prawda, ale za to na marży 4% i terminem płatności 180 dni ;-)

    > Franek Gumiok co to mo hurtownie pod płotem w Wypierdkowicach i kupił dwie palety

    Ale co szwagier to szwagier, płaci gotówką, i jaką cycastą siostrę tam ma :-)
    JaC

  • 10. Data: 2009-02-09 09:22:16
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    Dziekuje za uzytkownikom za odpowiedzi.