  • Data: 2009-05-21 21:37:29
    Temat: Re: Przyłącze wody z rury PE - how to?
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    mkonst wrote:

    > Wlasnie dzisiaj bylem w sklepie po brakujace 5 m rury (kladac rure pod
    > fundamentami fachowcy zostawili jej za malo) i do tego zlaczke która
    > moge zasypac. Dostalem wlasnie taka skrecana, która ma kilka elementów
    > zakladanych na rure przed skreceniem. Stosowac ja czy nie? Polaczenie
    > bedzie przed domem pod trawnikiem, ale glupio by bylo gdyby mialo sie
    > rozszczelnic i podmyc np. wjazd do garazu.

    obejżyj sobie dokładnie te elementy. sprawdź na sucho jak głęboko wchodzi
    rura do złączki do oporu, i zaznacz pisakiem potem poskładaj wszystkie
    elementy i wsadź rurę w złączkę do oporu, zakręć 1 nakrętkę mocno...!

    potem druga strona. potem reszta. jak masz juz wodę to po założeniu zaworu
    na końcu zrób próbę wodną.

    BTW:

    dwie angdoty:

    1. niedoświadczony pracownik ułatwił sobie skłądanie złącza skręcanego na
    rurze PE przez smarowanie ludwikiem, koledzy puszczają wodę na zasuwie a tu
    rura pizg ze złacza wyskoczyła i w krótkim czasie zrobiła mu ekspresowa
    kąpiel (PE 40mm) :)

    2. źle wsadziłem sobie rurę do złączki za zasuwą, odkręcam wodę i układam
    rury w wykopie, ustawiam ładnie zasuwę, rura robi pizg i mam basen w
    wykopie.