  • Data: 2010-01-30 23:11:06
    Temat: Re: Pytanie do fachowców instalatorów - hydraulika
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On 30 Sty, 21:40, "Maniek4" <b...@w...pl> wrote:

    [...]
    > gdzies dalej od kotla. Na etapie posadzki potrzeba nieco wiecej betonu,
    > czasami styropianu i dodatki do betonu. Przydalo by sie tez zbrojenie. W
    > sumie mysle, ze wyjdzie drozej, ale warto.

    Jezeli chodzi o posadzki to ja placilem od m2. Bez znaczenia czy jest
    podlogowka, zbrojenie i plyta 7cm, czy nie ma podlogowki i plyta 4-5
    cm. Dla wykonawcy material przeciez i tak jest tani "jak barszcz" :)
    Narobi sie tylko wiecej gosc co wrzuca do miksokreta towar ;) Niech
    bedzie godzina dluzej.. A powiedzialbym, ze zrobi to w tym samym
    czasie tylko bedzie mial o godzine mniej przerw ;-))) Dla reszty ekipy
    to nie ma zadnego znaczenia :-) Tak czy siak u nas cena za "full
    wypas" posadzke to 30 pln / m2, bez znaczenia czy jest podlogowka czy
    nie. (BTW. i tak szacun dla goscia od obslugi miksokreta - tyle ton
    towaru dziennie przerzucic to trzeba byc pudzianem :)

    > To prawda, podejscia do grzejnikow zrobilem oddzielnie, bardziej na wszelki
    > wypadek i sa ukryte w scianach za kawalkami plyty gipsowej. Dodatkowy koszt
    > to rura i rozdzielacz. Druga pompa zasila i tak drabinki w lazienkach i
    > grzejniki w sypialniach.
    > Trzeba sobie wszystko dobrze przemyslec.

    Moim zdaniem kasa wyrzucona w bloto. Ale zapewne robiac samemu i tak
    wyszlo Cie to taniej, niz robilby fachowiec, a komfort psychiczny
    zachowany :-)) Ja zaufalem wyliczeniom, zreszta nie chcialem slyszec o
    zadnych grzejnikach w domu. Nawet w garazach mam podlogowke ;-) Jak
    bedzie trzeba szybko nagrzac to zaloze na butle 11kg promiennik i w
    moment bedzie cieplo. A normalnie bede utrzymywal tylko te 10-12 st C.
    Wieksze roboty (z uzyciem kanalu np.) mozna zaplanowac ten dzien
    wczesniej :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.