  • Data: 2010-01-31 15:34:18
    Temat: Re: Pytanie do fachowców instalatorów - hydraulika
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Plumpi wrote:
    > Uzytkownik "Adam Szendzielorz" <a...@g...com> napisal w
    > wiadomosci news:35362d42-2be9-4eee-bad6-

    > Oczywiscie masz racje. Jednak bywaja tez projekty z tuzymi
    > przeszkleniami oraz bardzo wysokimi pomieszczeniami i tam
    > zapotrzebowanie w cieplo jest znacznie wieksze.

    i wlasnie szczególnie w takich domach gdzie mamy bardzo wysokie
    pomieszczenia podlogówka jest idealnym rozwiazaniem.

    masz braki w edukacji na temat walorów podlogówek.

    Ogrzewanie podlogowe zaleca sie tam gdzie mamy wysokie pomieszczenia
    poniewaz podlogówka ogrzewa powietrze bez powstawania tzw konwekcji.
    powstaje poduszka cieplego powietrza najcieplejszego przy podlodze coraz
    chlodniejszego ku górze. Dodam ze ogrzanie grzejnikami salonu np takiego
    jak mój (6m w szczycie) bylo by nielata wyzwaniem.

    pamietam ze chodzaca non stop nagrzewnica elektryczna spowodowala ze pod
    sufitem bylo 24 st a na dole ledwo 17.

    podlogówka bez problemu zapewnia komfort cieplny.

    dodam jeszcze jeden ciekawy efekt, do salonu u mnei wchodzi sie prosto z
    pola :) poducha cieplego powietrza blokuje skutecznie wychladzanie pokoju
    podczas otwierania drzwi wejsciowych. (a sadzilem ze bedzie potrzebna
    kurtyna powietrzna)

    > Dla przykladu projekty, które widzialem, w których z cala pewnoscia
    > sama podlogówka nie dala by rady wygladal nastepujaco:
    > Pierwszy z nich: dól to otwarta przestrzen salon o powierzchni ok. 7
    > x 7m siegajacy ocieplonego dachu. U góry korytarz oddzielony tylko
    > barierka od przestrzeni salonu i przylegajace do tego salonu pokoje,
    > drewniane schody wiodace na górny korytarz i w przeciwleglym boku
    > antresola z kacikiem bibliotecznym, a pod nia cala sciana oszklona z
    > czescia okien wychodzacych na antrsole.

    no i tu sie mylisz jak cholera...

    ogrzej to grzejnikami. na doel beziesz mial zimno a na górze upal.

    > Inny projekt wygladal tak, ze salon mial wysokosc ok. 3,5-4m w formie
    > wykuszu na jednym z narozników domu. Wykusz ten tworzyl kolo, w
    > którego jedna z cwiartek wcinala sie bryla prostokatnego budynku. Ta
    > czesc wcinajaca sie budynku zawierala schody oraz górny korytaz
    > oddzielony od salonu barierka. Czesc zaokraglona byla calkowicie
    > zabudowana oszklonymi wysokimi drzwiami z drewna (ok. 3m wysokosci),
    > które mozna bylo calkowicie otworzyc. Salon posiadal podloge z
    > drobnej mozaiki ceramicznej.

    idealna sprawa, ceramika na podlodze mozna spokojnie dac sporo mocy... i
    zaprojektowac solidne geste strefy przy okienne.

    wyzwaniem bylo by gdyby tam miala byc podloga z drewna, choc mysle ze okna 3
    szybowe by zalatwily problem strat.