  • Data: 2017-11-23 18:38:44
    Temat: Re: Rachunek za tesle
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Myślałem i o tym, ale obawiam się jakości kontroli ładowania i
    > rozładowania. Co z tego że taniej kupię falownik i akumulatory, skoro za
    > 2-3 lata baterie będą się nadawać do śmieci. Tesla pokazała, na przykładzie
    > samochodów, że dobrze ten element opanowała i raczej nie bez przyczyny daje
    > 10 lat gwarancji.

    nie. Jeśli chciałbyś skorzystac z rady kolegi, to wystarczy Ci duuuży
    ups, coś w rodzaju apc1500. podłączasz dwa akumulatory i koniec. masz
    zabezpieczenie kilowata energii z zapasem, za okolice 500zł. Jeśli
    zapragniesz, do akumulatorów podłączasz panele słoneczne. JAk długo
    pożyją akumulatory? napewno dłuzej niż w samochodach, bo nie będą
    rozładowywane dużym prądem, byle byś ich nie posostawiał rozładowanych.
    No i słowo o Tesli i gwarancji. Gwarancja jest pewnym, dobrowolnym
    zobowiązaniem. Producent może, nie musi, _COŚ_ zagwarantować. i dopiero
    wtedy musi wobec klienta dotrzymać zobowiązania. A czy gdzieś czytałeś
    że tesla gwarantuje że po 9 i pół roku, akumulatory będą działały jak
    _nowe_? Dlaczego nie 20 lat? Albo 50? W jedenastym roku jest zaplanowana
    samodestrukcja? JA myślę że po 10 latach one jeszcze będą działały, ale
    tak na 30% możliwości nowych

    ToMasz