  • Data: 2017-11-25 19:37:16
    Temat: Re: Rachunek za tesle
    Od: Myjk <m...@n...op.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Fri, 24 Nov 2017 21:39:21 +0100, Janusz

    > Ale prawda jest taka że ups-y generalnie katują akumulatory, ja mam apc
    > 2,2kw i do niego osiem aku 4s2p 12V 38Ah i po 8 latach aku mam zajechane
    > na amen.

    Mocno były eksploatowane? W sensie conajmniej raz w tygodniu szło
    rozładowanie poniżej połowy pojemności? Ile razy schodziły do "zera"?

    Z tego co widzę same akumulatory kosztowały prawie 5 tys. za 3,7kWh. Więc
    te 20 tys. zł za TPW2 z 14kWh nie wychodzi tak dramatycznie dużo
    uwzględniając gwarancję na 10 lat pracy bez ograniczeń cykli ładowania (i
    zintegrowaną przetwornicę).

    Akumulatory w autach Tesli pokazują spadek pojemności około 1% per 1000
    cykli -- ale to w samochodach, gdzie raczej gorsze warunki mają.

    --
    Pozdor
    Myjk