    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    From: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>
    Subject: Re: Reklamacja do zakadu energetycznego
    Date: Sat, 8 Aug 2020 18:21:06 +0200

    Pan Marek napisał:

    > Po to by mieć nastrój? Po to by po pijaku nie świecić w
    > łazience w oczy ma 100% mocy? Po to by uzyskać światło
    > nastrojowe do podświetlenia gabloty gdy nie ma dostępnej
    > małej mocy w konkretnej oprawce?

    Ten nastrój to taki raczej trupi jest. Biały LED zasilony mocą
    daleko mniejszą od nominalej, emanuje nieprzyjemną zimną poświatą,
    nawet jeśli nominalnie jest on "ciepły". To całkiem inaczej niż
    żarówka współpracująca ze ściemniaczem -- wraz z obniżeniem mocy
    spada temperatura barwowa (niektórzy mogą to nazwać wzrostem
    współczynnika nastrojowości).

    Są oczywiście lampy, w których da się regulować nie tylko moc,
    ale i temperaturę barwową. Nawet współbieżnie, jednym parametrem
    -- co przypomina zachowanie żarówki. Albo słońca w cyklu dziennym.
    Ale nie ma to nic wspólnego ze ściemnianiem ściemniaczami.

    --
    Jarek