    From: "Maniek4" <b...@w...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Rekuperacja kontra grawitacja
    Date: Tue, 22 Dec 2009 23:06:29 +0100
    <hgns5h$ght$1@news.onet.pl> <hgntc3$k59$1@news.onet.pl>
    <hgnupi$oji$1@news.onet.pl> <hgo0r2$tvf$1@news.onet.pl>
    <hgo2ev$2tk$1@news.onet.pl> <hgo6ji$d9t$1@news.onet.pl>
    <hgoibs$e4o$1@news.onet.pl>
    <c...@a...googlegroups.com>
    <hgos9f$dk6$1@news.interia.pl>
    <7...@c...googlegroups.com>
    <hgotds$f01$1@news.interia.pl>
    <b...@e...googlegroups.com>
    <hgou6m$fvm$1@news.interia.pl> <hgqk0v$oc$1@news2.ipartners.pl>
    <hgqkhi$92i$1@news.onet.pl> <hgql2d$alg$1@news.onet.pl>
    <hgqlrb$k5l$1@atlantis.news.neostrada.pl> <hgqlv2$d31$1@news.onet.pl>
    <hgqvsh$ll2$1@news.interia.pl> <hgrd6c$dpl$1@news.onet.pl>

    news:hgrd6c$dpl$1@news.onet.pl...

    > Niestety paląa w kominkach nie dla przyjemności ale dlatego że rachunki za
    > gaz są dla nich za wysokie.

    To zrozumialem, celowo uzywam uznanych na grupie skrotow myslowych. Tyle, ze
    zwracam uwage, ze mozna jak Ty w kotle co jak wiesz uwazam za lepsze
    rozwiazanie i w kominku, co daje w sumie jednakowe cieplo (pomijam
    sprawnosc). Jezeli ktos ma gaz i kominek to co stoi na przeszkodzie
    korzysatac z dobrodziejstw jednego i drugiego? Nie masz ochoty/czasu palic
    dzis, jutro, przez tydzien w kominku/kotle drzewem to wlaczasz/wlacza sie
    gaz i masz reszte w glebokim poszanowaniu. Dla mnie jedno nie wyklucza
    drugiego i nad tym bym nie biadolil. Sam sobie wstawie kominek dla watpliwej
    rekreacji, raczej jako alternatywne zrodlo przy jakiejs awarii. Raczej nie
    przewiduje palenia dla oszczednosci, choc czas pokaze. Moze skusze sie przy
    jakichs duzych mrozach. Gdybym nie wyrabial sie z rachunkami gazowymi to
    predzej doloze byle kociol do kotlowni i tez bede w tym kotlowal drzewem. To
    jednak przy moich rozwiazaniach ciagle wymaga pradu, kominek nie.

    > Pamietasz dyskusje z przed kilku miesięcy gdzie ktoś twierdził że grzeje
    > dom pradem i podal jakies naprawdę niewielkie kwoty które płaci za ten
    > prąd. Gość dodał jednak ze "rekraacyjnie" w kominku spala bodajze 15
    > metrów drewna na rok.

    Tego nie pamietam, nie wszystkie watki czytam, ale ogolny trend oczywiscie
    jest mi znany. :-) Ale nie demonizowal bym go, znieksztalca jedynie realne
    koszty czyniac je zupelnie bezwartosciowymi i z tej strony nie ma sie czym
    chwalic. Ciagle to jednak alternatywa.

    > bywam w róznych miejscach gadam z ludzmi i widze ze 3000zł za gaz rocznie
    > jest mozliwe tylko tam gdzie ostro rekraacyjnie palą w kominku;)

    Okolice, a raczej niewielkie przekraczanie 3000zl jest mozliwe i z tego co
    slysze tez od ludzi nie wymaga wcale jakichs wielkich zabiegow. Prawde
    mowiac nie slyszalem zeby ktos rachunkami przekroczyl cztery z kawalkiem,
    tyle ze tu czynnikow jak wiesz moze byc sporo. Jak bedzie u mnie przekonam
    sie, co mnie obchodza bajki do poduchy optymistycznych paranoikow. :-)

    Pozdro.. TK