    From: "Maniek4" <b...@w...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Rekuperacja kontra grawitacja
    Date: Wed, 23 Dec 2009 00:33:10 +0100

    Użytkownik "Druid29" <d...@t...wytnij.pl> napisał w wiadomości
    news:hgrid0$rep$1@news.onet.pl...

    > Za 1000 zł to sobie pustaki kominowe i trochę cementu możesz kupić.
    > Dochodzi fundament, klinkier, zaprawa do murowania klinkieru, obróbka
    > przejścia przez dach, ew. stopnie kominiarskie, transport, robocizna,
    > frycowe dla kominiarza i póżniejsze konserwacje tego co na dachu.

    Ach te Wasze kominy cierniem w sercu. To wszysto jest tak naprawde nie
    wazne, bo robiac pion kanalizacyjny i wodny i tak trzeba gdzies rury
    zmiescic. Podciagniecie komina nad dach w tym ukladzie to zaden problem, a
    zyskuje sie normalna wywiewke nad dachem bez problemu ze szczelnoscia
    pokrycia. Dolozenie jednego czy dwoch kanalow wentylacyjnych nie stanowi
    wiekszego problemu. Komin do kominka tez trzeba zrobic. Skoro jeden
    spalinowy to i kanal wentylacyjny tez sie zmiesci. Pozostaje problem w calym
    domu moze z jednym kominem. W moim przypadku to komin wentylacyjny w kuchni.
    To jedyny komin pelniacy funkcje wylacznie wentylacji kuchni z jednej strony
    i spizarni z drugiej. Gdyby nie grawitacja to jest komin z ktorego moglbym
    zrezygnowac, a to i tak zalezy od ukladu domu. Na dobra sprawe jak komus
    zalezy to moze wszystko zmiescic i w jednym kominie. Ten argument jest jak
    kula w plot. Mam jeszcze komin spalinowy w kotlowni a w nim wentylacja
    kotlowni i garazu. Tu tez mozna bylo z tego zrezygnowac, ale za pozno
    przemyslalem sprawy ogrzewania i komin poszedl nad dach. Dzis
    niewykorzystywany poza wentylacja. Ale na trudne czasy mam komin na wszelki
    wypadek. I to wszystko to pikus, bo najgorzej sprawa wyglada z zupelnie
    innej strony. Te kominy przemarzaja i to jest temat ktory Wam fascynatom 80%
    oszczednosci wentylacyjnej foldery reklamowe nie oznajmily a nie jakies
    blizej nieznane stopnie kominiarskie czy dziecinnie proste obrobki
    blacharskie tych kominow, transport (komina??) przemilcze.

    Pozdro.. TK