    From: "Druid29" <d...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Rekuperacja kontra grawitacja
    Date: Wed, 23 Dec 2009 10:38:24 +0100

    news:hgrjf5$eag$1@news.interia.pl...

    > Użytkownik "Druid29" <d...@t...wytnij.pl> napisał w wiadomości

    > Ach te Wasze kominy cierniem w sercu. To wszysto jest tak naprawde nie
    > wazne, bo robiac pion kanalizacyjny i wodny i tak trzeba gdzies rury
    > zmiescic.
    Do tego wystarczą przepusty w stropie.

    > Podciagniecie komina nad dach w tym ukladzie to zaden problem, a zyskuje
    > sie normalna wywiewke nad dachem bez problemu ze szczelnoscia pokrycia.
    > Dolozenie jednego czy dwoch kanalow wentylacyjnych nie stanowi wiekszego
    > problemu.
    Nie stanowi problemu, ale wywiewka w dachu też stanowi koszt i wątpliwe
    działanie gdy kanał wentylacyjny jest krótki.

    W stosunku do pierwotnego projektu domu ja na jednym kominie zyskałem w 3
    kategoriach - nie zapłacilem za wybudowanie osobnego 4-przewodowego komina
    wentylacyjnego (trudno dostępnego z dachu), bardzo mocno poprawiłem
    funkcjonalność i możliwość aranżacji wnętrza dwóch pomieszczeń, no i
    elewacja też zyskała na wyglądzie. Główny komin - do wentylacji pomieszczeń
    gospodarczych, spalin z kotła, wywiewu kanalizy, wyrzutni z rekuperatora i
    do kominka - stoi gdzie miał stać. Przy okazji jest podparciem dla anteny i
    przepustem dla kabli. Jest łatwo dostępny więc to żaden cierń.
    --
    Pozdrawiam,
    Druid29