    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Date: Thu, 30 Oct 2014 02:29:23 -0700 (PDT)
    Subject: Re: Rekuperator
    From: Kris <k...@g...com>

    W dniu czwartek, 30 października 2014 10:01:09 UTC+1 użytkownik Ergie napisał:
    > Pytałem już kiedyś i pytam ponownie czy wentylacja grawitacyjna w Twoim domu
    > zapewnia wentylację _wszystkich_ pomieszczeń? Nie wiem jaki procent domów ma
    > wentylację grawitacyjną w garderobach 1%, 0,1% ca może jeszcze mniej.

    Nie mam smrodu/zaduchu w garderobie, garażu, kuchni salonie itp.
    Więc wentylacja mechaniczna spełnia swoje założenia. I czego jeszcze więcej mam
    wymagać. Opłaty za ogrzewanie mnie nie rujnują więc argumenty finasowe że went mech
    pozwoli cos tam miesięcznie zaoszczędzić to tez nie do mnie.
    Zresztą nawet gdyby to podejrzewam ze oszczędności roczne to byłoby równowartość
    flaszki gorzały. Gdyby były większe to ci z OZC na pewno by tu odpowiednie wyniki
    prezentowali;)

    > Sorry, ale manipulujesz. Komary włażą przez okna a przy wentylacji
    > mechanicznej one po prostu mogą być zamknięte.
    Więc czemu sobie Sobie fixów nie wstawiłes np.?- zawsze dodatkowe parę stówek taniej.
    Byli tu tacy którzy to jako argument podawali.
    > Jeśli chodzi o pyłki to w domu jest lepiej ale kiedyś z tego domu trzeba
    > wyjść,
    Też mi się tak wydawało
    >jeśli natomiast chodzi o alergię na roztocza (potocznie zwaną alergia
    > na kurz) to wentylacja mechaniczna pomaga o tyle że cześć kurzu w którym
    > żyją roztocza zamiast osiąść gdzieś poleci do wentylacji i osiądzie na
    > filtrze.
    Albo zostanie ładnie rozpylona po pomieszczeniach. a nawet gdy na filtrze to tam
    sobie roztocza zamieszkają. Jakoś ten argument mnie nie przekonuje.

    > Jak już kiedyś pisałem Twoja argumentacja przypomina dyskusje na grupach
    > motoryzacyjnych naście lat temu o klimatyzacji: "po co mi klimatyzacja skoro
    > mogę otworzyć okno".
    Ale to było w kontekście ekonomicznym przeważnie dyskutowane. Nie wiem jak teraz ale
    jeszcze kilka lat wcześniej za klime w aucie było kilka tys dopłaty.
    Bo to ze bez klimy w aucie bywa czasami niekomfortowo to z tym się zgodze- ale co
    porównywać 2m3 kubatury auta z kilkaset m3 kubatury domu.
    Powtórzę po raz kolejny- mieszkam w domu bez went mech, bywam w takich domach u
    znajomych i dyskomfortu nie czuje.

    > To nie marketing wykreował potrzebę wentylacji
    > mechanicznej ale szczelne okna i energooszczędne budownictwo.
    Kurcze spojrze wieczorem na moje okna ale wydaja się raczej szczelne. A smródu w
    chacie nie ma.
    Energooszczedne powiadasz czyli wracamy do sensu ekonomicznego. A tego twierdze że
    nie ma zresztą sami użytkownicy piszą przeważnie o komforcie.
    To tak jak ze styro: Maniek nie ma styro na scianach, ba nie ma tez went mech PC, i
    za ogrzewanie niemałej chałupy płaci 3tys. Adam ma ćwierć metra styro na ścianach
    IDEALNIE;) wybudowany dom, bez mostków, ma najlepszy;) reku + went mech której zakup
    i montaż wyszło taniej niż grawitacyjna, ma również super PC+DZ i płaci za ogrzewanie
    niewiele mniej.
    Komary pewnie u Adama są bo drzwi na taras ma często otwarte jak sam pisał;)