    From: Lisciasty <l...@g...com>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Rekuperator + GWC, jakie Wasze typy?
    Date: Wed, 22 Jul 2009 11:57:56 -0700 (PDT)

    On 22 Lip, 19:24, "Kane" <s...@s...pl> wrote:
    > Ale dlaczego drozej i skad wiesz ze mniej sprawnie ? Liczyles to czy oparles
    > sie na tym co twierdzi producent (dla oryginalnych)?

    Patrzyłem jak inni to robią i mniej więcej kalkulowałem
    pod siebie, ile by mi to zajęło, jakim kosztem i jaki efekt.
    Poza tym dłubiąc samemu akurat w tym konkretnym przypadku
    nie mam szans osiągnąć tego co producent,
    albowiem umyśliłem sobie coś takiego:
    (pod linkiem mały PDF)

    http://tinyurl.com/lbl9j8

    > na 2x lepszych wentylatorach (cisza, wydajnosc, zuzycie pradu) niz wtedy
    > instalowane w "oryginalnych" konstrukcjach, o 2x wiekszej wydajnosci niz
    > konstrukcje za podobne pieniadze i bez pracy wlasnej tj czlowiek zrobil
    > wszystko od wymiennika przez skrzynke z wentylatorami po rozprowadzenie rur.
    > Gdybym robil to sam (nie bylo to trudne ! po prostu brak czasu) to zostaloby
    > by mi z 4000-5000zl w kieszeni (koszt zrobienia wymiennika od zera, koszt
    > zrobienia boxu wentylatorow, koszt zrobienia prostego sterowania i koszt
    > rozkladu rur).

    Otóż to... Kupa roboty i czasu, chyba że znajdę w pobliżu
    takiego osobnika który robił u Ciebie. Sam mając na głowie
    przyszła budowę domu i parę innych zapełniaczy czasu,
    raczej nie podołam. Zwłaszcza że pompę ciepła też bym chciał
    sklecić sam ;) (Polecam wątek na elektrodzie)

    > Skoro priorytetami jest trwalosc i sprawnosc to moim zdaniem
    > zrobienie/zlecenie reku na porzadnym duzym wymienniku i wentylatorach
    > EBM-Papst pracujacych w miare optymalnych warunkach (pewnie wiesz ze
    > wentylatory niektorych typow potrzebuja konkretnej przestrzeni wokol siebie
    > (komory) by pracowac wydajnie i cicho) - jest jedynym rozsadnym wyjsciem ;)

    To oczywista oczywistość :>

    > WIELKI.http://picasaweb.google.com/kane66/HouseConst
    ructionMoreznajdziesz zdjecia.

    Konstrukcja solidna :> Ale szczerze mówiąc nie jestem przekonany
    do krzyżowych, nawet podwójnych. Ale jak pisałem co jakiś czas
    napalam się na coś innego, więc niewykluczone że takie coś bym robił.

    Pzdr.
    L.