    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Date: Wed, 22 Jan 2014 16:47:16 -0800 (PST)
    <b...@g...com>
    <4...@g...com>
    <8...@g...com>
    <0...@g...com>
    <d...@g...com>
    <e...@g...com>
    <lbpg61$pqj$1@usenet.news.interia.pl>
    <2...@g...com>
    <lbpkvg$44u$1@usenet.news.interia.pl>
    Subject: Re: Rekuperator a wilgotność powietrza
    From: k...@g...com

    W dniu czwartek, 23 stycznia 2014 00:41:35 UTC+1 użytkownik Adam napisał:
> [...]
    To raptem 5 lat z ogonkiem.

    wszedłem w wentylatory i były opisy. ELFA to firma uznana za jakość tego co sprzedaje
    i za rzetelność informacji. I tam przy wentylatorach było napisane że zwykłe 20
    tysięcy godzin a jakieś super hiper wytrzymałe 50 tysięcy. Ceny też dla tych
    długowiecznych były odpowiednio wyższe. Pewno limit czasu wytrzymałości łożysk, bo co
    tam innego może się zużyć. Tyle godzin gwarantował producent. Pewno wytrzymają więcej
    ale mogą być na przykład głośniejsze niż zadeklarowali. Ponad 5 lat ciągłej pracy to
    nie jest mało.

> [...]
    >
    > kanałowy tu:
    >
    > http://www.venture.pl/
    >
    > Drogie cholerstwo było - coś ok. 700 zł. netto, bo z dogrzewaczem i
    >
    > sporej średnicy (do odbioru pomieszczeń przez nadzór), ale nie pamiętam
    >
    > trwałości.
    >

    > Na ich stronie jest sporo kart charakterystyki, ale tak na szybko nie
    >
    > widzę MTBF czy jakiejś innej trwałości.
    >
    > Ale wyglądają zdecydowanie solidniej niż Elfa.
    >
    > Wydaje mi się, że wolałbym dać 2 czy 3 razy więcej (niż za elfę) i
    >
    > zapomnieć o temacie, przynajmniej na 20 lat.

    Tylko wiesz, zastosowanie zastosowaniu nie równe. W`sraczu jak zabraknie smaru w
    łożyskach to może chwilę po włączeniu popiszczeć. Ale wentylacja jest nie tylko w
    sraczach. Jest i w studiach nagrań. I tam decybel więcej może dyskwalifikować. Co z
    tego że się jeszcze przez 10 lat będzie super obracał jak tam gdzie był użyty się nie
    nadaje.