  • Data: 2014-01-23 10:24:39
    Temat: Re: Rekuperator a wilgotność powietrza
    Od: Budyń <b...@r...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "zbigi" <z...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:lbqh9i$pmg$1@speranza.aioe.org...

    > Broń Bosch! Żadne jaja! Po prostu - na ile mnie pamięć nie myli, do
    > policzenia sprawności potrebujesz znać _strumień_ ciepła. A to oznacza, że
    > musisz znać temperaturę i przepływ masowy. Ty zaś chcesz bazować tylko na
    > temperaturach.

    zakładając różnice na wlocie i wylocie (na zewnetrznej stronie) 10st to
    różnica w masie przy tym samym przeplywie objetosciowym jest jak 1,293kg/m3
    do 1,247kg/m3. Czyli niewiele.
    A gdyby sobie tak założyć ze budynek jest 100% szczelny (a tak sie w koncu
    próbuje budować) to przepływy masowy bedą takie same. I wtedy wystarczy
    liczyc z temperatur.

    b.