  • Data: 2011-11-22 09:29:15
    Temat: Re: Rekuperator i WM kilka pytań ...
    Od: Robert G <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik /// Kaszpir /// napisał:
    > Zobaczymy jak będzie dalej , na razie podajnik 110-120kg starcza mi na
    > około 11dni (a gdybym zuzył do końca ekogroszek który jest w podajniku
    > to sądze że starczyłby na 12-13dni) więc chyba nie źle ... Dokładnie
    > nie wiem ile jest w worku bo sam worki pakowałem i sam suszyłem ...
    > Ekogroszek ruski po 740zł za tonę.

    Czyli schodzi Ci ok 10 kg węgla na dobę przy cenie 74 gr/kg i grzanej
    powierzchni 95 m2, to daje nie więcej jak 7,5 grosza dziennie na metr
    kwadratowy przy obecnych temperaturach.

    To bardzo przyzwoity wynik :-). Nie sądzę, by rekuperacja Ci się w ogóle
    kiedyś zwróciła przy takich kosztach ogrzewania. Jak dom Ci już
    wyschnie, to możesz spalać nawet mniej opału.

    Na marginesie... mnie koszty ogrzewania wychodzą bardzo podobnie w
    przeliczeniu na 1m2 na dobę, ale u nas zimniej o kilka stopni jest.
    Śniegu napruszyło wczoraj wieczorem.
    Rekuperatora nie rozważam... nie ma sensu :-).

    pozdrawiam
    Robert G.