  • Data: 2010-03-16 08:15:25
    Temat: Re: Rekuperator - warto zakladac?
    Od: "Darek" <d...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    >aha - rekuperator mozesz wstawic pozniej, moze stanieja w tzw
    >miedzyczasie ;-)

    moze tak moze nie, ale ok powinien, ylko nie wiadomo jak bardzo.

    > Dodatkowo:
    > nie chce fixow - lubie wiosna czy latem otwierac okna
    > (nie analizujmy dlaczego, poprostu lubie)

    >fix to jest opcja, nie musza byc takie wszystkie
    >juz widze jak chodzisz rano i otwierasz wszystkie okna w domu i
    >popoludniu chodzisz i zamykasz albo nasluchujesz czy akurat wiaterek
    >sie wzmaga albo czy deszcz nie zacina

    to nie o to chodzi. Latem gdy i tak went grawitacyjna bedzie kiepsko
    chodzic bede mial uchylone okna. Zreszta wiosna czy latem lubie miec
    uchylone
    okna. Nie wnikajmy dlaczego, jedni lubia spiew ptakow inni szum wiatru
    a jeszcze inni nie latac z drabina przy myciu okien.
    Przyjmij na wiare ze lubie. Sam fakt "ofixowania" wzbudzial by u mie opor
    psychiczny.
    Jak bym w malym domu mial wstawic tylko niektore okna fixy to nie za bardzo
    mam
    pomysl ktore. jedyne co mi przychodzi do glowy to salon gdzie jest wiecej
    okien.
    Czyli w takim domku 120m niewiele zaoszczedze na fixach.

    >tu tez argument za parterowcem

    tego nie komentuje :-) poniewaz IMHO, to tez nie ten watek

    >nikt nie powiedzial, ze went. mechaniczna to mus,
    przeciez ja tego nie traktuje jako musu skoro mam grawitacyjna (bede mial)

    >jak juz masz pewne
    >rozwiazania grzewcze zaplanowane

    mam takie zaplanowane, jakie wymusila na mnie sytuacja. Do gazu nie mam
    dostepu. Pozostaje pompa ciepla, elektryczne, olejowe, paliwo stale.

    Do pompy ciepla i elektrycznego nie potrzebuje komina, ale ta sa drogie
    rozwiazania.

    Do kominaka zawsze komin jest wymagany wiec tego w zadnej chalupie nie
    da sie wyciac,jezeli ktos chce posiadac kominek. Kominkiem nie zamierzam
    grzac
    poniewaz nie chce kotlowni w i tak malym saloniku.

    >oraz okap zamiast pochlaniacza to
    >dlaczego na sile chcesz probowac dopiac do tego went. mechaniczna?

    nie chce na sile, tylko zastanawiam sie jezeli nawet cos bym wycial
    to ile na tym zyskam.

    >poczytaj poprzedni wątek nt

    czytalem nie jeden....

    Pzdr