  • Data: 2010-03-16 07:42:23
    Temat: Re: Rekuperator - warto zakładać?
    Od: Budyń <b...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "William Bonawentura" <n...@m...nie.pl> napisał w wiadomości
    news:hnmap7$enp$1@news2.ipartners.pl...

    > Użytkownik "Budyń" <b...@g...pl> napisał w wiadomości
    >>

    > Ciekawa teoria. Zapomniałeś, że procenty wypijamy a zarabiamy złotówki.
    > Podaj teraz proszę ile zł/sezon zaoszczędzamy w obu badanych przypadkach.

    Mój symulator mówi: w złotówkach to jest tak (dla uproszczenia przyjmuje
    ogrzewanie prądem tylko II taryfa, rekuperator spr 50%, dane pogodowe sezon
    2008/2009), daje równiez dla przykładu bardzo małą wymiane powietrza (jesli
    ktos lubi srodowisko łodzi podwodnej i grzyby) :-)

    budynek symulacyjny 1 (dach 15, ściany 5, podłoga 10)
    duza wymiana powietrza 2xV/h bez rekuperatora koszt 7637zł, z rekuperatorem
    5329zł
    mała wymiana powietrza 0,2/h bez rekuperatora koszt 3483zł, z
    rekuperatorem 3253zł

    budynek symulacyjny 2 (dach 30, ściany 15, podłoga 15)
    duza wymiana powietrza 2xV/h bez rekuperatora koszt 6092zł, z rekuperatorem
    3785zł
    mała wymiana powietrza 0,2/h bez rekuperatora koszt 1939zł, z
    rekuperatorem 1708zł

    wymiana powietrza 2x jest chyba nieco przesadzona, ale nie wiem co przyjąć
    jako zdrową i komfortową.

    b.