    From: Kudlaty <p...@g...com>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Rekuperatory Entalpiczne
    Date: Wed, 10 Feb 2010 06:42:24 -0800 (PST)

    On 10 Lut, 14:09, "kris" <k...@p...onet.pl> wrote:
    > Użytkownik "Kudlaty" <p...@g...com> napisał w
    wiadomościnews:899cfd47-c0b7-4519-b18e-d89414f40036@
    z17g2000yqh.googlegroups.com...

    > Grzejnik o mocy 20% wiejkszej nie kosztuje 150zł drożej
    > Np purmo (ceny katalogowe od których odejmij 50% bo taki rabat bez łaski
    > dostaniesz):
    > 1000*450 C22 moc 1347Wcena katalogowa-462zł
    > 1100*450 C22 moc 1616Wcena katalogowa-527zł-
    > Moc 20% większa cena katalogowa wyzsza o 65zł.
    > Cena rynkowa wyzsza o 35zł
    > 35zł razy 13szt= 455zł

    > Jakoś ludzie bez rekuperacji i went mechanicznej zyja i śłuzówki im masowo
    > nie wysychają

    > A to juz bzdury jesli ma byc w kontekscie rekuperacji

    > To fakt ale co ma do tego rekuperator

    No i kazdy chce udowodnic ze reku jest niepotrzebny. Moze i jest moze
    i nie jest. Osobiscie bylem blokersem przez 30 lat i wiem ze pora
    zimowa byla dla mnie meczaca. Nawilzacze i inne badziewia nie
    spelnialy swoich zadan, o wentylacji grawitacyjnej nie wspominam bo
    jej w bloku nie ma.
    Tak czy siak mam reku i mam uczucie lepszego ze spelnia swoje zadanie.
    Z obliczen na palach wychodzi mi ze temat jest w oplacalny. Moze nie
    ma jakis wielkich zyskow ale ogolnie kazdy element jest czescia
    wiekszej ukladanki.
    Dlatego nie podjalem wyzwania blokady tego rozwiazania gdyz pozniej
    jest sprawa juz nieodwarcalna.
    Stwierdzilem ze wilgotnosc jest na stalym poziomie 60% i w domu cieplo
    przy grzejnikach C11 z dolnym zasilaniem o dlugosci 150 cm i
    standardowej wysokosci. Dom pow 200m2.
    Grzejnikow jest 13 szt i temp zasilania 65 stopni. Kociol zwykly w
    kotlowni podlaczony do sprzegla hydraulicznego /automatyka robiona
    osobiscie na stycznikach/ zuzycie okolo 04-0,5m3 gazu na godzine -
    nawet przy -20 stopniach.
    Kazdy moze sobie dorabiac filozofie czy miec czy nie miec. Ale nie
    darowalbym sobie gdybym w nocy sie dusil z braku swiezego powietrza w
    zamknietym pokoju.